«جشن بزرگ آتشونی» به مناسبت هفته فرهنگی استان و در آستانه دهه مبارک فجر با اجرای گروه‌های هنری برگزیده خراسان جنوبی در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد.

 «جشن آتشونی» همزمان با میلاد با سعادت امام محمد نقی(ع) و در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور “محمد عباسی” معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شماری از مسئولین و با حضور پر شور مردم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری استانداری خراسان جنوبی، شهرداری بیرجند و موسسه فرهنگی هنری عرفان در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این جشن با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به لحاظ ماهیتی کشور را دگرگون کرده است؛ ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، امروز رمز ایستادگی در برابر ظلم را به مظلومان جهان ارائه کرده است؛ بنابراین می‌طلبد که در حوزه جهاد امیدآفرینی،‌ همگان به بیان خدمات نظام و همچنین دولت سیزدهم بپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خواستار تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای از مردم برای مردم شد و گفت: کسانی که واقعیت‌های انقلاب را درک کرده‌اند باید به بیان تفاوت‌های قبل و بعد از انقلاب بپردازند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برگزاری رویدادهای متنوع فرهنگی و هنری در ایام ا… دهه فجر از برپایی نمایشگاه موزه عبرت در بیرجند بعنوان اولین رویداد فرهنگی در این دهه یاد کرد.

گفتنی است؛ جشن آتشونی (به زبان محلی شب‌نشینی دور آتش) از ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی خراسان جنوبی است که به علت برودت هوا و لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی ۱۱ بهمن ماه برگزار شد. این جشن با برنامه های متنوع شامل: اجرای گروه سرود، داستان رادیویی، اجرای طنز، موسیقی سنتی و معرفی آداب و آیین‌های مردم استان با استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی برگزار گردید.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور