#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از نیاز گلخانه های استان به آب، به عنوان مهمترین نیاز آنها در شرایط خشکسالی خبر داد.
؛ علیرضا عباس زاده با اعلام این خبر در سومین جلسه کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان با تبریک هفته کشاورزی به همه کشاورزان و فعالان عرصه اقتصاد خاطرنشان کرد: یکی از معضلات مهم در خصوص اجرای طرح گلخانه ها در استان، تأمین آب مورد نیاز آنهاست که به دلیل کم آبی ناشی از خشکسالی، رقم خورده است.
?وی تصریح کرد: از آن جایی که تولید با بهره گیری از روش گلخانه ای سبب ارتقاء کیفیت محصولات، کاهش سطح زیر کشت و افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی می شود، طرح احداث گلخانه ها در نقاط مختلف استان از سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
?معاون استاندار با اشاره به برنامه ریزی انجام شده در گذشته برای توسعه سطح گلخانه ها در استان، متذکر شد: در روند انجام این طرح مشکلاتی به وجود آمده که عمده ترین آن ها با وجود مزیت هایی که دارد، تأمین آب است که سبب شده تعدادی از گلخانه های استان با مشکل مواجه شوند.
? عباس زاده اظهار داشت: ابعاد مختلف این موضوع به شکل کارشناسی در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد تا تمهیدات لازم برای رفع این مشکل پیش بینی شود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با مصوبه های کارگروه های تخصصی و شورای برنامه ریزی استان این مشکل به زودی رفع شود تا با انجام این کار در آینده شاهد توسعه گلخانه ها در خراسان جنوبی باشیم .
?به گفته وی؛ بحث تأمین آب جزو الزامات مهم استان است که با توجه به محدودیت های موجود و حواشی که این موضوع دارد ، بررسی ها و اقدامات لازم در این خصوص باید انجام شود.
?شایان ذکر است؛ در سومین جلسه کارگروه زیر بنایی،توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان دو موضوع پدیده فرونشست و ممنوعیت بارگذاری جدید در عرصه های معرض فرونشست و نیز طرح از آبخیز تا جالیز در راستای بررسی طرح مشکلات و معضلات مجتمع های گلخانه ای استان مورد ارزیابی قرار گرفت.