رییس دفتر هماهنگی ستادهای انتخاباتی سید ابراهیم رییسی در خراسان جنوبی گفت: انتخاب آیت الله رییسی که توسط مردم متدین و فهیم رقم زده شد، فقط پیروزی شخص نبوده بلکه پیروزی حق و گفتمان انقلاب است.

حجت الاسلام محمد مختاری عصر شنبه در جشن دهه کرامت و پیروزی ملت ایران که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار شد، افزود: مردم خراسان جنوبی ۲۸ خرداد حماسه آفریدند، خاطرات انقلاب و جنگ و حماسه سوم خرداد را تکرار و خرمشهری دیگر را فتح کردید؛ این پیروزی بزرگ مبارک همه باشد.

وی اظهار داشت: شما دیروز انتقام سردار سلیمانی را از آمریکای مستکبر و ایادی مزدورش گرفتید و امروز جشن پیروزی گفتمان انقلاب را برگزار کردیم.

رییس دفتر هماهنگی ستادهای انتخاباتی سید ابراهیم رییسی در خراسان جنوبی گفت: شما مردم در چله اول انقلاب قدم‌های بزرگی برداشتید، طاغوت را بیرون کردید، نظام اسلامی را برپا کردید، جنگ هشت ساله را بدون دادن حتی یک وجب از خاک مقدس ایران اسلامی به پایان بردید، فتنه‌های داخلی را خاموش کردید و داعش و آمریکا را در منطقه شکست دادید.

وی افزود: به فال نیک می‌گیریم در دهه کرامت و آستانه میلاد امام رضا (ع) در گام دوم انقلاب گامی بلند برداشتید و به جای گفتمان غربگرایی که مایه غبار گرفتگی بر چهره مقدس نظام اسلامی شده و علیرغم همه پیشرفت‌های نظام در ابعاد مختلف برای دلسوزان مایه خجالت شده بود، گفتمان ناب انقلاب را که در ۴۰ ساله گام اول پیوسته افتخارآفرین بوده را حاکم کردید.

حجت الاسلام مختاری گفت: امروز خوشحالی ما از این است که حق را شناخته و یاری کردیم و بر مسند ریاست قوه مجریه گذاشتیم، انقلاب را از دست نااهلان گرفتیم و این امانتی را که امام راحل و شهدا در اختیار ما قرار داده بودند، به اهل آن سپردیم.

وی افزود: آفرین بر شما مردم خراسان جنوبی که در کشور حداکثر مشارکت در انتخابات را داشتید و به کاندیدای اصلح رییس جمهوری منتخب حداکثر رای را دادید و نماینده خودتان در مجلس خبرگان را بر مسند ریاست جمهوری نشاندید.

وی گفت: آنچه در این جشن بزرگ که جای مباحث دقیق علمی نیست اما شور ما باید اندیشه در شعور ما داشته باشد.

رییس ستاد مرکزی انتخاباتی حجت الاسلام رییسی در خراسان جنوبی گفت: باید کارآمدی گفتمان انقلاب را به رخ دشمنان خارجی و داخلی بکشانیم، باید آدرس‌های غلطی که به مردم ما دادند، تحریم کردند، نفوذی گذاشتند آدم‌های بی عرضه را بر مردم حاکم کردند و بعد به پای نظام و انقلاب گذاشتند را رسوا کرده و به دنیا ثابت کنیم گفتمانی که انقلاب به این عظمت را به پیروزی رساند و این همه فراز و نشیب را پشت سر گذاشت، قادر است مسایل اقتصادی و اجتماعی کشور را حل کند و مردم را از این اوضاع نابسامان نجات دهد.

وی افزود: همه ما امروز موظف هستیم با دو رویکرد اخلاص و تفکر، گفتمان انقلاب، گفتمان کار برای خدا و در خدمت خلق خدا بودن را دنبال کنیم و همه نیت‌ها برای خدا و برای بندگان خدا همراه با تفکر باشد، برای اینکه چه کنیم که کارآمدی نظام را اثبات کنیم، گره‌های زندگی مردم را بگشاییم و راه را برای حرکت سریع‌تر قطار انقلاب اسلامی باز کنیم.

مختاری عنوان کرد: باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم و نباید اجازه دهیم تبدیل به تهدید شود لذا همه باید دست به دست هم دهیم.

وی گفت: فکر نکنید امروز پایان کار بود، امروز آغاز کار است و باید بدانیم کار و تلاش پیوسته و شبانه‌روزی برای نیروهای دغدغه‌مند، مومن و متدین و ملت انقلابی آغاز شد.

وی افزود: خواص و توده‌های مردم بدانند این گونه نیست که آیت الله رییسی را انتخاب کنیم اما در خانه بنشینیم و نگاه کنیم تا یک تنه همه مشکلات را حل کند؛ این نشدنی است.

رییس دفتر هماهنگی ستادهای انتخاباتی سید ابراهیم رییسی در خراسان جنوبی گفت: اگر مردم در جامعه نباشند و خواص و عوام همراهی نکنند، مشکلات حل شدنی نیست، از کسانی که جایگاه و مسئولیت دارند، از خواص و کسانی که باری بر دوش دارند خواهش دارم همه نفسانیات و وسوسه‌های شیطانی را زیر پا بگذاریم، مواظب باشیم برق قدرت، ثروت و جاذبه‌ها چشم ما را نگیرد.

وی با بیان اینکه همه باید در خدمت نظام و خون شهدا باشیم افزود: باید از این فرصت ایجاد شده استفاده کنیم، مشاجره، سهم‌خواهی، دعوا، درگیری و مسابقه سر قدرت گفتمان نیست بلکه گفتمان ناب انقلاب، گفتمان عدالت، خدمت بی‌منت، کار جهادی، اخلاص و تفکر است.

حجت الاسلام مختاری گفت: قدرت‌طلبی، دنیاطلبی، ریاست طلبی و دعوا سر پست و مقام نتیجه نفوذ و تهاجم فرهنگ مادی دنیای غرب است لذا همه باید دست در دست هم دهیم و خواص در این زمینه مسئولیت خیلی ویژه‌ای دارند و باید به رییس جمهوری منتخب برای حل مشکلات کشور کمک کنند.

وی اظهار داشت: توده‌های مردم نیز موظف هستند پیوسته رصد و مطالبه داشته باشند، مشفقانه و دوستانه آرمان‌ها و منش انقلاب را از مسئولان انقلابی طلب کنند.

رییس ستاد مرکزی سید ابراهیم رییسی در خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی گوشت قربانی نیست که هر کس تلاشی کرده، حکمی دارد باید بخشی از این گوشت را ببرد؛ این گفتمان ما نیست بلکه عادت غلطی است که گفتمان متاثر از فرهنگ غربی برایمان بوجود آورده است.

وی افزود: مسئولیت طعمه و لقمه نیست، یک بار است و باید برعهده انسان‌های شایسته، قدرتمند، توانمند و قوی باشد حتی اگر در هیچ ستادی فعالیت نداشته است.

وی گفت: از محضر نماینده نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خواهش کردم با مدیریت ایشان از همه دغدغه‌مندان، دلسوزان و کسانی که تعهد قلبی به نظام و انقلاب دارند برای اینکه بازوی دولت جوان انقلابی باشند و در استان کار به دست اهل آن بیفتد، شایسته‌سالاری باشد و انسان‌های پاک و کارآمد مسئولیت بگیرند تا این فرصت سوزانده و تبدیل به تهدید نشود.

مختاری افزود: این حماسه به دست خود مردم ایجاد شد بنابراین از همه کسانی که تلاش کردند این حماسه بوجود بیاید تشکر می‌کنم چراکه اقبال عظیمی در این دوره داشتیم.

وی گفت: برای ستاد انتخاباتی آقای رییسی یک ریال برای اجاره منزل یا مکان نداشتیم و همه هزینه‌ها به صورت مردمی در اختیار ستاد قرار گرفت و مردم در صحنه بودند.

وی اظهار داشت: چنین مردمی که این گونه در صحنه بودند قابلیت دارند مسئولانی از جنس خودشان، کارآمد، متعهد و متخصص کار استان را به عهده بگیرند و گره‌ها را از زندگی مردم باز کنند.

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند برگزار شد، قشرهای مختلف مردم، جمعی از ائمه جمعه و جماعات، فعالان سیاسی و اجتماعی حضور داشتند.

اجرای سرود و قرائت بیانیه مقام معظم رهبری به مناسبت شرکت پرشور مردم ایران در انتخابات ۱۴۰۰ از جمله برنامه‌های این جشن مردمی بود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی در استان خراسان جنوبی از ساعت ۷ صبح روز جمعه آرای مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را اخذ کردند و رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد شنبه ادامه داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان رییس جمهوری منتخب ایران انتخاب شد و عبدالناصر همتی، محسن رضایی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سه نامزد حاضر در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز در پیام‌هایی پیروزی رییسی را به وی تبریک گفتند.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

بنابر اعلام ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی تاکنون این استان با ۷۴،۲۲ درصد رتبه نخست مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد را به خود اختصاص داده است.