دبیر ششمین دوره جشنواره فیلم فجر خراسان جنوبی، از اکران ۹ فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر کشور در این استان خبر داد.

سید علی زمزم در نشست خبری سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در خراسان جنوبی عنوان کرد: امسال ششمین دوره فیلم فجر در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد. وی با اشاره به این که اولین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۰ در استان برگزار گردید از سال ۱۳۹۴ پیوسته انجام شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته جشنواره فیلم فجر خراسان جنوبی با ۱۱ فیلم پذیرای علاقه مندان به سینما بود اما امسال با ۱۴ فیلم بخش سیمرغ ، برخی با یک اکران و برخی با ۲ اکران، میزبان همشهریان خواهیم بود.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اکران ۹ فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره اشاره کرد و گفت: فیلم های خوب بد جلف ۲ به کارگردانی پیمان قاسم خانی، سه کام حبس به کارگردانی سامان سالور، مغز استخوان به کارگردانی حمیدرضا قربانی، آتابای به کارگردانی نیکی کریمی، روز بلوا به کارگردانی بهروز شعیبی، دوزیست به کارگردانی برزو نیک نژاد، قصیده گاو سفید به کارگردانی بهتاش صناعی ها،‌ تومان به کارگردانی مرتضی فرشباف و من می ترسم به کارگردانی بهنام بهزادی جزو این بخش جشنواره می باشند.
زمزم با بیان این که ۵ فیلم در بخش نگاه نو یا کارگردان اولی ها نیز برای علاقه مندان به سینما اکران خواهد شد، اضافه کرد: آن شب به کارگردانی کوروش آهاری، روز صفر به کارگردانی سعید ملکان، دشمنان به کارگردانی علی درخشنده ، لباس شخصی به کارگردانی امیرعباس ربیعی و کشتارگاه به کارگردانی عباس امینی از جمله فیلم هایی است که در این بخش به نمایش درخواهند آمد.

وی با اشاره به این که ۵ فیلم در بخش سیمرغ پروانه ها، ویژه کودکان و نوجوان به صورت رایگان پخش خواهد شد، ادامه داد: در این راستا با اداره کل آموزش و پرورش استان هماهنگی های لازم انجام گرفته تا دانش آموزان در ایام اکران فیلم های جشنواره فجر ، غیر از پنجشنبه و جمعه، بتوانند از این بخش بهره ببرند. فیلم های به قطار آن شب، ۲۳ نفر، کاتی و ستاره ها، منطقه پرواز ممنوع و تورنا ۲ صبح ها ساعت ۱۰ در این بخش اکران خواهد شد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از آغاز فعالیت سامانه سینما تیکت برای تهیه بلیط فیلم های جشنواره فجر استان، سخن گفت و افزود: علاقه مندان می توانند در محل خود گیشه سالن ایثار نیز بلیط را تهیه نمایند. به گفته زمزم، بهای بلیط در خراسان جنوبی ۱۰ هزار تومان بوده و کمترین بها را در بین سایر استان ها دارد.
وی با بیان این که سالن ایثار با داشتن سیستم پیشرفته ، با کیفیت و به روز پخش و تصویر، و ظرفیت ۳۱۰ صندلی انتخاب مناسبی برای میزبانی علاقه مندان به جشنواره فیلم فجر است، اضافه کرد: دو سالن سینمای فردوسی بیرجند و سینما قاین در حال بهسازی است و امیدواریم تا نوروز ۹۹ به بهره برداری نهایی برسد.