نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: هیچ خدمتی بالاتر از اجرای قانون اساسی نیست و همه دولت ها بدون توجه به سلیقه خود موظف به اجرای قانون و عدالت هستند

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در گردهمایی بزرگ علما، روحانیون و مبلغان خراسان جنوبی با موضوع بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و کنگره ملی ۲ هزار شهید استان افزود: همه نظام خلقت براساس قانون است و انسان که اشرف مخلوقات و دارای استعداد نامتناهی است، در فرمول قانون به نتیجه الهی می رسد.
وی اظهار داشت: شرط اولیه هر قانونی، مسئله شناخت است و قانون را کسی باید اعمال کند که بی نیاز مطلق است و در منافع مشترک نیست.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: کسانی که قانون وضع می کنند باید براساس ملاک هایی که خدای عالم قرار داده پایبند به آن باشند، قانون ضمانت اجرا می خواهد و انسان خارج از قانون محال است به جایی برسد.
وی گفت: در خصوص فلسفه قیام امام حسین (ع) نظراتی وجود دارد که جامع ترین آن تشکیل حکومت الهی است و انگیزه تشکیل حکومت، حکمت خداوند است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر طاغوت هایی پیدا شدند که حکمت خدا را برنتابند هیچگاه خداوند حکمتش را پس نمی گیرد و همه موظف هستیم از حق که خدا برای آن حجت تمام کرده حمایت کنیم و همه مسئول هستند پای حق بایستند.
وی بیان کرد: در مکتب حق پیروزی و شکست نداریم و باید پای حق ایستاد، حق با ما است و حق هرگز شکست نمی خورد.
وی گفت: انسان وقتی پیروز می شود که به اندیشه حق برسد و در آخرالزمان دنیا را فتنه ها پر می کند، ما در حالی که فتنه نمی کنیم اما از فتنه استقبال کرده چون پشت سر همین فتنه ها حضرت مهدی (عج) ظهور می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر همه کار خود را به درستی انجام دهیم انقلاب اسلامی کار خود را انجام می دهد و امروز این انقلاب در بهترین شرایط قرار دارد.
وی اضافه کرد: استکبار به خاطر اینکه کشورهای عربی تنها «الف» آزادی را گفتند به آنها حمله کرده و آن کشورها را به خاک و خون کشید.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: تحریم ها هدیه ای برای ما بود اما عده ای سست عنصر، خودفروخته و کج فهم از آن چالش ایجاد می کنند.
وی افزود: باید دولت اسلامی به وجود آید که موفق شود قانون اساسی را پیاده و جامعه بشری را به لحاظ تربیت، ایمان، رشد و هدف مدیریت کند.
امام جمعه بیرجند گفت: کار دولت اسلامی پیاده کردن اسلام است و مردم پای حرف خود هستند در حالی که ما هنوز در دولت اسلامی متوقف هستیم.
وی بیان کرد: هر دولتی تنها سلیقه خود را اجرا می کند در حالی که موظف است قانون و عدالت را پیاده کند.
عبادی افزود: در نظام اسلامی دولت خدمتگزار مردم است و هیچ خدمتی بالاتر از پیاده کردن قانون اساسی نیست.
وی تصریح کرد: اگر قانون اساسی پیاده شود جاذبه ایجاد می کند و زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم می شود.
امام جمعه بیرجند گفت: هرگاه دولت بتواند قانونی اساسی را پیاده و جامعه اسلامی را ایجاد کند و براساس آن تمدن اسلامی ایجاد شود آن زمان جاذبه آخرالزمانی در انتظار صاحب اصلی خود قرار می گیرد.

** دشمنان نظام جنگ های نیابتی را ایجاد کردند
رییس دانشکده پیامبر اعظم دانشگاه امام حسین (ع) هم در این همایش گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای از بین بردن اقتدار اسلام و شیعه، جنگ‌ های نیابتی را ایجاد کردند.
سردار جواد مشیدی هدف دشمن از تضعیف شیعه را تقویت رژیم اشغالگر صهیونیستی برشمرد و اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا برای براندازی اقتدار شیعه دو هدف حداقلی و حداکثری را دنبال می کند که هدف حداقلی تغییر رفتار و اقتدار ما در منطقه و هدف حداکثری براندازی نظام اسلامی است.
وی گفت: آمریکا مهم‌ترین دشمن ما در منطقه است که خود را کدخدای جهان می‌داند و به دنبال نابودی نظام اسلامی است.
سردار مشیدی افزود: ایجاد فقر مطلق در کشور نقشه راه آمریکا است از این رو دو بار تحریم را انجام می‌دهد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله