معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر گفت: قرار گرفتن شهرستان زیرکوه در موقعیت خاص جغرافیایی و شرایط ایده آل آب و هوایی، ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی و دامپروری می‌تواند فرصت مناسبی برای ایفای نقشی مهم در توسعه ملی داشته باشد.

میرزایی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد جمعیت شهرستان زیرکوه روستا نشین هستند گفت: باید دو موضوع طرح اشتغال پایدار روستائیان و عشایر و بیمه فراگیر روستائیان و عشایر در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته منابعی برای صنایع در این شهرستان اختصاص یافته است گفت: اگر احیانا مواردی از این طرح‌ها نیاز به مکمل دارد یا طرح‌های جدیدی در عرصه‌های مختلف تعریف شود، از سرمایه گذاران حمایت خواهد شد.

اسحاقی نماینده مردم قائن و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در شهرستان زیرکوه باید ارتقای نمایندگی تعاون کار و رفاه اجتماعی و ارتقای نمایندگی بهزیستی به اداره انجام شود.

عربشاهی فرماندار زیرکوه هم ضمن درخواست تسهیلات برای طرح‌های نیمه تمام، افزایش اعتبارات برای تفاهم نامه بین صندوق کار افرینی و وزارت تعاون و افزایش اعتبار برای مشاغل خرد و خانگی را خواستار شد.