#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام شرق کشور با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری همزمان با نهمین روز دهه فجر در منطقه آرک شهرستان خوسف افتتاح شد.

فاز اول کشتارگاه صنعتی دام و شتر مرغ قهستان روز چهارشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این کشتارگاه صنعتی دام و شتر مرغ با زیربنای ۱۷ هزار مترمربع در زمینی به مساحت پنج هکتار در منطقه آرک احداث شده است.

مهدی جعفری افزود: این کشتارگاه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی با هدف ایجاد مرکز عرضه دام، پخت خون و تکمیل زنجیره گوشت ایجاد شده و دارای سه خط تمام اتوماتیک مجزا برای کشتار دام سنگین و سبک و شترمرغ است.

وی گفت: کشتارگاه صنعتی قادر به کشتار ۵۰ راس دام سنگین، ۵۰۰ راس دام سبک و ۵۰ قطعه شتر مرغ در یک شیفت کاری است و با توجه به ظرفیت سه هزار تنی سردخانه‌های بالای صفر و زیر صفر استان می‌تواند خدمات خود را تا ۲ برابر ظرفیت اعلامی افزایش دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: فعالیت این واحد از ابتدای آذر امسال به‌طور آزمایشی شروع شد و در حال حاضر حدود ۱۹۴ نفر مستقیم در این مجموعه فعالیت دارند.

وی افزود: این کشتاره صنعتی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های زنجیره دامی نقش چشمگیری در ایجاد رونق دامپروری دارد.

همچنین امروز عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف آغاز شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: این نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۳۴ هزار مترمربع احداث خواهد شد.

مهدی دادگر افزود: ظرفیت این نیروگاه ۲ مگاوات است و سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد که تکمیل آن ۱۲ نفر اشتغالزایی را به همراه دارد.

همزمان با نهمین روز دهه فجر واحد فرآوری معدن طلای شادان خوسف در نهمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید. این واحد فرآوری ماده معدنی طلا در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ هکتار احداث شده و بخش خصوصی ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری کرده است.

استاندار خراسان جنوبی که روز چهارشنبه برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی و اقتصادی به شهرستان خوسف سفر کرد، در آیین کلنگ‌زنی ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف هم حضور یافت.

کارخانه تولید کاشی ساختمانی با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف احداث می‌شود که صادرات‌محور است و زمینه اشتغال ۲۲۳ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم خواهد کرد.

عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره آهن نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف آغاز شد. کارخانه تولید کنسانتره آهن توسط یک سرمایه‌گذار از کشور چین احداث می‌شود و حجم سرمایه‌گذاری در این زمینه پنج میلیون دلار برای احداث کارخانه و پنج میلیون دلار در قالب سرمایه در گردش پیش‌بینی شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.