#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: در سفرهای مختلف شهرستانی، یکی از درخواست‌ها احداث پارک ویژه بانوان است که راه‌اندازی این نوع پارک‌ها در دستورکار ما قرار دارد، اما نیاز به تخصیص اعتبار ویژه ملی داریم.

جواد قناعت عصر امروز یکشنبه ۱۹ تیر در دیدار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز در قالب برگزاری نمایشگاه بخشی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه بانوان استان به نمایش درآمد، اظهار کرد: امروز از ظرفیت‌های بانوان استان در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، اقتصادی، علمی و فناوری در این نمایشگاه بازدید شد.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دارای مردمی انقلابی و متدین است که بیشترین همراهی و همسویی را با نظام اسلامی دارند، تصریح کرد: مردم این استان در عرصه‌های مختلف نظام و در سر بزنگاه‌ها حضور پرشور و انقلابی دارند که در این حضور حماسی شاهد حضور پررنگ بانوان هم هستیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: قبل از تقسیم استان خراسان بزرگ، به جنوب خراسان کمتر پرداخته شده که این موضوع باعث شده که خراسان جنوبی دارای عقب ماندگی سنتی باشد.

قناعت با تاکید براینکه باید خراسان جنوبی در سطح ملی ویژه و خاص دیده شود، اضافه کرد: در استان از لحاظ زیرساختی علیرغم اینکه کارهای خوبی در گذشته صورت گرفته اما همچنان مشکلات زیادی داریم، در برخی استان‌ها که توفیق خدمت داشته‌ام نوع پیگیری‌های ما از نوع توسعه‌ای بود اما در خراسان جنوبی نوع پیگیری‌های ما در سطوح ملی از نوع زیرساختی است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه در زمینه زیرساختی مشکلاتی داریم اما در این استان از نظر نیروی انسانی، انسان‌های نخبه، فرهیخته و عالم داریم، همچنین در استان بانوان بسیار فرهیخته و با استعداد داریم که در زمینه‌های مختلف برای توسعه و تعالی استان در حال تلاش هستند.

قناعت از معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خواست که زیان گویای مشکلات خراسان جنوبی در سطح ملی باشد تا از فرصت‌های مختلف برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در کریدور حمل مواد مخدر قرار دارد، راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ و ۱۵ از موضوعات ضروری در استان است و انتظار می‌رود در این زمینه به طور ویژه مساعدت شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: چهار شهرستان مرزی در خراسان جنوبی داریم که حداقل در ۲ شهرستان راه‌اندازی کمپ ماده ۱۵ و ۱۶ ضروری است تا بتوانیم موضوع اعتیاد را به‌خصوص در حوزه بانوان مدیریت کنیم.

قناعت گفت: برای استفاده از تسهیلات و مزایای قانون حمایت جمعیت و جوانی در کشور، نباید نرخ باروری در استان‌ها بالاتر از ۲.۵ باشد، که نرخ باروری در خراسان جنوبی۲.۳ از طرف مرکز آمار اعلام شده اما در برخی موارد از جمله آزمون‌های استخدامی، سازمان ثبت و احوال کشور نرخ باروری استان را ۲.۷ اعلام می‌کند که این موضوع باعث می‌شود که بانوان از مزایای این قانون برخوردار نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص باید از اطلاعات مرجع که همان آمار و اطلاعات مرکز آمار کشور است، استفاده شود تا بانوان ما بتوانند از مزایای قانون حمایت از جمعیت و جوانی بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در همین مدت کوتاه موضوع بانوان را در خراسان جنوبی به صورت خاص و ویژه دیده‌ایم، در ۶ ماه دوم سال گذشته تعداد ۵۶۰ طرح با ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان اجرا شده که ۸۰ درصد آن مربوط به حوزه بانوان بوده است.