?استاندار خراسان جنوبی از فعال شدن بخشی از آزمایشگاه های استاندارد استان، تا هفته دولت خبر داد.
دکتر قناعت با اعلام این خبر از مساعدت سازمان ملی استاندارد ایران در راستای راه اندازی مجدد آزمایشگاه های استاندارد استان گفت.
?وی با اشاره به دیدار خود با دکتر اسلام‌ پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، خاطرنشان کرد: در این دیدار با اشاره به ظرفیت های استان بر ضرورت وجود آزمایشگاه های استاندارد متعدد تأکید شد.
?به گفته وی؛ با عنایت به موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی ، موضوع راه اندازی آزمایشگاه مرجعی که بتواند شرق کشور را پوشش دهد نیز مورد تأکید قرار گرفت.
?استاندار با اشاره به ۷ آزمایشگاه استاندارد استان که از سال ۹۲ به دلیل برون سپاری امور، از دور فعالیت خارج شده اند، اظهار داشت: تأمین زیرساخت ها و به روزرسانی تجهیزات موجود در این آزمایشگاه ها از دیگر درخواست های استان در این دیدار بود.
?به گفته وی؛ با تأمین این تجهیزات مطالبه شده، آزمایشگاه های استاندارد استان به چرخه فعالیت برمی گردند.
?قناعت با بیان اینکه فعال سازی این ۷ آزمایشگاه ۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، متذکر شد: با قول مساعد رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، بخشی از این اعتبار به استان تزریق می شود.
وی ادامه داد: با تأمین این اعتبار، بخشی از آزمایشگاه های استان تا هفته دولت دوباره فعال می شوند.
?استاندار از زیرساخت های فراهم شده در مرز ماهیرود گفت و خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت موضوع و ضرورت احساس شده، راه اندازی آزمایشگاه تخصصی استاندارد در مرز ماهیرود در دستور کار قرار گرفته است.
?قناعت با بیان اینکه ساختمان در حال احداث آزمایشگاه مرز ماهیرود که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد:تأمین اعتبار برای تکمیل این آزمایشگاه و تجهیزات مورد نیاز آن که ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده نیز از درخواست های ما در این دیدار بود.
?وی تأکید کرد: به جهت اهمیت راه اندازی آزمایشگاه در مرز ماهیرود، این موضوع تا حصول نتیجه به طور ویژه پیگیری می شود.
?شایان ذکر است؛ این دیدار با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی همراه بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور