مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: تا چند ماه آینده و با اتمام پروژه‌های در دست اجرا تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در این استان از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد و پرونده گازرسانی روستایی در خراسان جنوبی بسته می‌شود.

سید محمود هاشمی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: با یاری خداوند متعال و همت کارکنان شرکت گاز طی سه سال اخیر و با رشد گازرسانی اکنون ۹۶ درصد خانوار روستایی استان خراسان جنوبی از این نعمت خدادادی بهره‌مند هستند و با این احتساب درصد بهره‌مندی خانوار روستایی استان به بالاتر از میانگین کشوری افزایش یافته است.

وی از افزایش ۶۱ درصدی جمعیت زیر پوشش گاز طبیعی در حوزه روستایی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: ابتدای سال ۱۳۹۷ فقط ۲۰۱ روستای استان زیر پوشش گاز طبیعی قرار داشت و با بهره‌مندی ۳۵ درصدی خانوار روستایی، خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان‌های کم‌برخوردار از گاز طبیعی شناخته می‌شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: با احتساب پروژه‌های گازرسانی روستایی که شهریور امسال افتتاح شد، تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در این استان از ۲۰۱ روستا در سه سال قبل به هزار و ۴۵۲ روستا در حال حاضر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: شرایط خاص جغرافیایی و کوهستانی بودن اغلب مسیرهای روستایی و از طرفی سومین استان کشور به لحاظ وسعت و تراکم اندک جمعیت، نتوانسته است مانع شتاب قابل توجه گازرسانی در سال‌های اخیر شود.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان هزار و ۷۸۰ روستای دارای سکنه دارد و حدود ۴۱ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند.