طرح مردمی کاشت درخت و پویش “صبح زیتون” یادمان شهدای فلسطین همزمان با سراسر کشور و با حضور سخنگوی دولت در خراسان جنوبی آغاز شد.

علی بهادری جهرمی” روز شنبه همزمان با آغاز طرح سراسری کاشت یک میلیارد درخت در کشور، با همراهی استاندار خراسان جنوبی و شماری از مسئولان در محوطه استانداری نهال غرس کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در این مراسم که همزمان با پویش “صبح زیتون” برگزار شد، گفت: در طرح مردمی کاشت یک‌ میلیارد درخت در کشور، سهم خراسان جنوبی کاشت ۱۶ میلیون درخت در چهار سال بوده که در سال نخست تلاش ما کاشت یک میلیون درخت در استان است.

علیرضا نصرآبادی افزود: امروز همزمان کاشت ۸۳ هزار نهال در سطح ۷۰ هکتار از مراتع شهرستان‌های خراسان جنوبی آغاز شد.

وی با بیان اینکه این طرح سال ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی با تولید نهال در نهالستان‌های استان آغاز شد گفت: یک میلیون و ۷۲۰ هزار اصله درخت در نهالستان‌های خراسان جنوبی تولید شده است که کاشت آنها در سال جاری انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به آغاز پویش صبح زیتون به یاد شهدای مظلوم فلسطین در سراسر کشور ادامه داد: این پویش در سطح کشور با کاشت درخت به یاد ۱۰۰ هزار شهید مقاومت غزه طی ۷۵ سال اخیر انجام می‌شود.

وی گفت: زیتون نماد کشور فلسطین و نماد صلح و دوستی است به همین دلیل، این نهال برای اجرای پویش انتخاب شد.

“علی بهادری جهرمی” سخنگوی دولت صبح امروز (شنبه) با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد بیرجند شد و در محل استانداری با فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب دیدار کرد.

وی بدو ورود به استانداری خراسان جنوبی به مقام شامخ شهید گمنام مدفون در این مکان ادای احترام کرد.

نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه بیرجند، افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و نشست هم اندیشی با اساتید و روسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

نوشته و خبر نگار :مهدی نقی پور و ا.حسن پور