برنامه زمان‌بندی برای افتتاح ۲۲ کیلومتر از باند دوم محور سربیشه – درح – ماهیرود در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از این محور، تا پایان سال جاری اعلام شد.

سید کمال الدین میرجعفریان روز شنبه از قطعه سوم باند دوم سربیشه – درح بازدید کرد.

عملیات اجرایی قطعه سوم باند دوم سربیشه – درح به طول ۲۲ کیلومتر از بهمن ۹۸ شروع شد و پروژه زیرسازی ۱۲ کیلومتر از این محور در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

محور ترانزیتی سربیشه – درح – ماهیرود ۱۳۵ کیلومتر طول دارد که در چارچوب دوبانده‌سازی این مسیر، ۱۰ کیلومتر آن افتتاح شده و ۵۳ کیلومتر نیز در دست اجراست.

براساس برنامه‌ریزی‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ۲۲ کیلومتر این مسیر تا پایان سال ۹۹ زیر بار ترافیک می‌رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی امروز از نیروگاه بادی در حال ساخت دُرح نیز بازدید کرد.

ساخت نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی منطقه درح شهرستان سربیشه خرداد امسال با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

این نیروگاه شامل ۲۰ واحد توربین ۲.۵ مگاواتی است که با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون یورو معادل یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان شرکت مپنا ساخته می‌شود.

نیروگاه بادی درح در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار احداث و پیش‌بینی می‌شود طی ۲ سال به بهره‌برداری برسد. احداث این نیروگاه علاوه بر استفاده از مزیت انرژی باد در منطقه، زمینه صادرات برق به کشور افغانستان را فراهم می‌کند.

میرجعفریان از معدن سیاهکوه بخش درح در پنج کیلومتری روستای ماخونیک هم بازدید کرد.

این بازدید با هدف بررسی مشکلات معدن و با همراهی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و فرماندار سربیشه انجام شد.

همچنین عملیات اجرایی ۲ پروژه سلامت محور در شهرستان مرزی سربیشه با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی آغاز شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

پایانه مرزی ماهیرود فعال‌ترین مرز تجاری خراسان جنوبی در این شهرستان قرار دارد.