فرخنده گفت: فعالیت فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در استان ظرفیتی باارزش است که بخشی از آن بالقوه مانده لذا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

علی فرخنده امروز صبح در دیدار سخنگوی دولت با فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب استان اظهار کرد: خراسان جنوبی دیار علم و ایمان و سرزمین بزرگمردان حوزه علمیه از جمله هادوی، آیتی، ربانی و … است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان در علم، مفاخر و مشاهیر ملی و بین المللی است، گفت: خراسان جنوبی در حوزه رسانه که یکی از مولفه‌های مهم اطلاع‌رسانی و حوزه تبیینی است تعداد ۸۶ نشریه و پایگاه خبری و همچنین ۸۷ سرپرستی از نشریات سراسری دارد که آمار خوب و قابل قبولی است.

 

وی از فعالیت ۱۳ خبرگزاری در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان هشت شورای اطلاع‌رسانی ۱۸ دستور کار با ۸۷ مصوبه برگزار شده که اکثر این مصوبات اجرایی شده است.

 

فرخنده با اشاره به اینکه در هفته دولت ۳۰ نشست خبری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با همت فعالان رسانه‌های استان شکل گرفت، اضافه کرد: تورهای رسانه‌ای پیشرفت در سه شهرستان برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در هفته دولت امسال پویش «ما توانستیم» را در هفته دولت در راستای اطلاع‌رسانی اقدامات دولت و نظام اسلامی راه‌اندازی کردیم و همچنین کارگاه توانمندسازی رسانه‌های استان برگزار شد و دومین کارگاه هم ۱۶ آذرماه برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه امسال خراسان جنوبی میزبان جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد است، ادامه داد: دبیرخانه سومین جشنواره مطبوعات شرق کشور هم در استان فعال شده است و اختتامیه آن در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

 

فرخنده با اشاره به اینکه امسال برای اولین سال تمام تفاهم‌نامه‌های بند «چ» در خراسان جنوبی بسته شده است، گفت: در حوزه فرهنگ عمومی با تدابیر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یکی از خروجی‌های شورای فرهنگ عمومی تهیه و رونمایی از طرح جهاد تبیین در استان بود و اکنون قرارگاه جهاد تبیین هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: در زمینه بصیرت و در صحنه بودن، مردم خراسان جنوبی در بزنگاه‌های تاریخ انقلاب، مردم این استان زبانزد عام و خاص هستند و فعالیت فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در استان ظرفیتی است که بخشی از آن بالقوه مانده است لذا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور