محمد رحیم شهریاری گفت :  در ۲۴ خردادماه به مدت دو روز کاروان سلامت و نیکوکاری هلال احمر با هدف کاهش آلام بشری به روستاهای “ذکری” و “گل‌نی”   اعزام شدند.

وی افزود: هفت پزشک داوطلب و شش نفر از جوانان و پرسنل هلال احمر در قالب کاروان سلامت و نیکوکاری به بررسی و پیگیری درمان حدود ۱۰۰ نفر از بیماران روستاهای مذکور پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: روستاییان از آموزش‌هایی مانند نحوه مراقبت از پوست، توسط تیم اعزامی بهره بردند و   بالغ بر ۸۰ میلیون ریال کرم‌های ضدآفتاب، مرطوب کننده و نرم کننده و همچنین برخی اقلام مورد نیازروستاییان بین ساکنین توزیع شد.

شهریاری با اشاره به اینکه هفت  پزشک داوطلب در ۳ و ۴ خردادماه سال جاری برای   درمان بیماران پوستی به منطقه سفر داشته است، تصریح کرد: پس از بررسی روند درمان بیماران توسط پزشکان اعزامی شرایط کنونی این افراد رضایت بخش گزارش شده است و امید است با استمرار پیگیری هلال احمر و دستگاه‌های ذی صلاح، بیماران به بهبودی کامل دست یابند.

وی مهم‌ترین نیاز این روستاها در راستای سلامت را آموزش بیان کرد و یادآور شد: تیم اعزامی تا سه ماه آینده برای بررسی مجدد   به مناطق مذکور اعزام خواهند شد .

شهریاری چندی قبل به ایسنا گفته بود؛ پس از ماه مبارک رمضان کاروان سلامت و نیکوکاری این جمعیت با هدف بررسی نتیجه درمان بیماران و توزیع اقلام بهداشتی به روستاهای مرزی “درمیان” اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این بازدیدها داروهای مورد نیاز بیماران تامین شده است، افزود: پس از ماه مبارک رمضان کاروان سلامت و نیکوکاری این جمعیت با هدف بررسی نتیجه درمان بیماران و توزیع اقلام بهداشتی به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حضور کودکان در فضای باز و قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید از عوامل تشدید کننده بیماری است، یادآور شد: یکی از نیازهای کودکان روستای ذکری شهربازی سرپوشیده است که کودکان را از تابش شدید آفتاب محافظت کند.

چندی قبل معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی نیز به همراه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و جمعی از مدیران کل استان در سفر به شهرستان درمیان از روستاهای کم برخوردار و مرزی “گل نی” و “ذکری” بخش گزیک این شهرستان بازدید و در جریان مشکلات این روستا قرار گرفتند.

روستاهای «جلاران»، «ذکری» و «گل‌نی» روستاهایی در دهستان طبس مسینا، بخش گزیک، شهرستان «درمیان» استان خراسان جنوبی هستند.

خانه‌های این روستاها از سنگ ساخته شده‌ است؛ خانه‌هایی با کمترین امکانات. خشکسالی و نداشتن آب آشامیدنی سالم نیز زندگی را برای مردم این منطقه سخت کرده است.

همچنین تابش آفتاب تند و وزش بادهای موسمی همراه با ذرات شن باعث ایجاد زخم‌های ریز روی صورت برخی از مردم (بیشتر کودکان) این روستاها شده‌ است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله