استاندار خراسان جنوبی گفت: سهم این استان از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، ۱۶ میلیون نهال در نظر گرفته شده است.

جواد قناعت در آیین آغاز طرح سراسری کاشت یک میلیارد درخت در ایران و پویش “صبح زیتون” یادمان شهدای فلسطین که با حضور سخنگوی دولت در محوطه استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کاشت نهال مناسب‌ترین راهبرد در کنترل گرد و غبار است که در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته‌ است.

وی افزود: دولت طرح مردمی کاشت درخت را برای بهره‌مندی از هوای پاک، کاهش گرد و غبار و افزایش سرسبزی برنامه‌ریزی کرده است که طی چهار سال اجرا می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: درختان نبض زمین است و به دلیل اهمیت کاشت درخت باید شرایط را برای آیندگان آماده کنیم تا از این نعمت الهی محروم نشوند چرا که چرخه حیات بشر به وجود هوای پاکی وابستگی دارد که برگرفته از فضای سبز است.

وی با بیان اینکه برخی استان‌ها از جمله خراسان جنوبی با گرد و غبار دست و پنجه نرم می‌کنند گفت: درختکاری و افزایش فضای سبز می‌تواند در کنترل و کاهش گرد و غبار بسیار موثر باشد همچنین از لحاظ روحی و روانی موجب بهتر شدن شرایط زندگی در شهرها و مناطق مختلف می‌شود.

قناعت خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با اداره کل منابع طبییعی و آبخیزداری خراسان جنوبی برای اجرای موفق طرح مردمی کاشت ۱۶ میلیون درخت طی چهار سال در این استان شد.

طرح مردمی کشت درخت  و پویش “صبح زیتون” یادمان شهدای فلسطین امروز همزمان با سراسر کشور و با حضور سخنگوی دولت در خراسان جنوبی آغاز شد.

نوشته و خبر نگار :مهدی نقی پور و ا.حسن پور