نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: شرایط فعلی کشور موجب عصبانیت دشمن شده است لذا سعی می‌کند فتنه‌گری و مشکلات اقتصادی را بزرگنمایی کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی گام دوم رزمایش کمک مومنانه افزود: وضع فعلی کشور این است که از آن بن بست‌ها و بندهایی که به وسیله بیگانه و نفوذ بیگانه و آسیب‌هایی که بر اقتصاد کشور وارد شده بود، در حال بیرون آمدن هستیم که این موضوع در جهات مختلف خودش را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: ما امروز با مجلسی تازه نفس و قوه قضائیه بیدار، مسوولان پای کار و مردمی که از همه جلوترند، همراه هستیم لذا تصمیمات جدی و براساس اولویت‌ها است، قراردادهای بین‌المللی که می‌گذاریم نیز تحریم‌ها را خنثی می کند، لذا دشمن به دلیل بن بستی که در آن گیر کرده، ممکن است جنون‌آمیز عمل کند اما ما باید بسیار عاقلانه عمل کنیم و در مقابل انواع توطئه های آنها ایستادگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و هوشیاری و بصیرت مردم و مسوولان، توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد و وارد مرحله جدیدی خواهیم شد که پشت سر آن گام دوم انقلاب است و باید اسلام عملی و اجرایی براساس قانون اساسی صورت گیرد.

وی افزود: اکنون همه در جریان شرایط جهان، کشور و استان هستیم و به دلایلی سال‌هاست که مشکلات اقتصادی به هر انگیزه‌ای، عمد یا خطا برای جامعه پیش آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست که با کارشناسی درست روی مساله اقتصادی به عنوان اولویتی که دشمن در طرح‌های خود به عنوان یک دام برای ما دست گذاشته است، تکیه دارند.

وی گفت: به هر میزان که مسوولان در رابطه با فرامین مقام معظم رهبری برای مساله تولید، اقتصاد، توزیع و عدالت عمل کردند به همان میزان موفق بوده‌ایم که باید اعتراف کرد به صورت نسبی به فرمایشات ایشان در جبهه مقابله با طرح های دشمن در بعد اقتصادی عمل شده است.

امام جمعه بیرجند به رزمایش کمک مومنانه پس از شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: موضوع شیوع کرونا که پیش آمد در تمام جهان این بیماری به یک مساله جدی تبدیل شد، حتی کشورهایی که خیلی مدعی بودند دچار مشکلات سختی شدند.

وی مهمترین ظرفیت را ظرفیت ایمانی دانست و اظهار داشت: لذا در گام اول خدمات مومنانه چه مسوولان مربوطه و چه مردم عزیز ما که همواره در جهت ایثار حرف اول را می‌زنند، بسیار زیبا عمل کردند و باعث شگفتی دنیا شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مقام معظم رهبری از ابتدای شیوع کرونا فرمودند «ظرفیت‌ها موجود است اما ظرفیت ایمانی از مهمترین ظرفیت‌ها است» لذا مردم و مسوولان پای کار آمدند.

وی ادامه داد: همچنین در شرایطی که در کشورهای دیگر برخی برای حفظ شرایط اقتصادی زندگی در صف‌های خرید اسلحه ایستادند اما در کشور ما براساس ایثار، گذشت و اشاره رهبری مردم در صف شناسایی افراد ضعیف و آسیب‌دیده کرونا بودند و به سمت محرومان و نیازمندان شتافتند.

وی با بیان اینکه هنوز کمک‌های مومنانه مردم و مسوولان قطع نشده است یادآور شد: بایستی از ظرفیت ماه ذی‌الحجه که امام علی (ع) اسوه ایثار و عدالت در میان همه مردم عالم شناخته شده است، هفته امامت و ولایت و پس از آن ایثار و شهادت شهدای گلگون کفن کربلا و محرم و دهه آخر صفر در این شرایط استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اینها منزلگاه‌هایی است که اگر از سویی برای رعایت فاصله‌های عمومی، برگزاری مراسم باشکوه خاندان اهل بیت (ع) در این ایام کمرنگ شود اما در جهت کمک‌های مومنانه پررنگ تر خواهد شد.

وی عنوان کرد: به عنوان گام دوم خدمات مومنانه، این ظرفیت ایمانی و پیام ایثار، گذشت و جهاد در راه خدا توسط مردم در این قسمت خوب جواب خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: باید پیش بینی‌های لازم برای این ایام و کمک‌های مومنانه انجام شود و امید است در گام دوم کمک‌های مومنانه با استفاده از تجربیات و شناخت نقاط ضعف و قوت، در این مرحله قوی‌تر از قبل عمل کنیم.

نشست هماهنگی توزیع کمک‌های مومنانه استان با حضور مسوولان دستگاه‌های مختلف در اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی برگزار شد.