معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: گام سوم کمک‌های مومنانه برای نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا که همزمان با ماه ربیع الاول در این استان آغاز شد، تا پایان سال جاری ادامه دارد.

سرهنگ رضا هزاری  افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در ماه شعبان سال قبل که فرمودند برای دستگیری از مردم آسیب‌دیده از ویروس کرونا کمک مومنانه و مواسات انجام شود، در کشور و استان خراسان جنوبی برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت و ستاد رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه ایجاد شد.

وی بیان کرد: ستاد رزمایش کمک‌های مومنانه به ریاست ائمه جمعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به ریاست نماینده ولی فقیه، نایب رئیسی استاندار و دبیری سپاه انصارالرضا (ع) تشکیل شد و تاکنون ۲ مرحله از این رزمایش را پشت سر گذاشته‌ایم.

سخنگوی سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه خراسان جنوبی گفت: مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه از ماه شعبان و رمضان سال قبل و همزمان با دهه ولایت انجام و گام دوم این رزمایش نیز دهه اول ماه محرم اجرا شد.

وی اظهار داشت: گام سوم کمک مومنانه هم از آغاز ماه ربیع الاول در حال انجام است.

سرهنگ هزاری افزود: در این مرحله علاوه بر جامعه ثابت شناسایی شده که شامل افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند، افراد آسیب‌دیده از کرونا و مشاغلی که تعطیل شده اند نیز زیر پوشش طرح قرار می‌گیرند.

وی با اعلام اینکه گام سوم در چهار مرحله انجام می‌شود گفت: مرحله اول به مناسبت هفته بسیج از یکم تا پنجم آذر، مرحله دوم به مناسبت هفته بسیج دانشجویی و هفته وحدت حوزه و دانشگاه پایان آذر ماه، مرحله سوم در سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ۱۳ دی و مرحله پایانی نیز دهه فجر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر سبد معیشتی، سبد بهداشتی، خدمات بهداشتی و درمانی، اهدای خون، کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، جمع‌آوری و توزیع لوازم التحریر، کمک به تهیه جهیزیه، کمک به ایجاد اشتغال و کمک به ساخت و تعمیر مسکن محرومان نیز در گام سوم کمک‌های مومنانه انجام می‌شود.