شهرستان سرایان در شمال غربی استان خراسان جنوبی و در فاصله ۱۶۵ کیلومتری بیرجند قرار گرفته و دارای آثار متعدد تاریخی و جاذبه های متنوع گردشگری و صنایع دستی و مردمانی خونگرم و مهمان نواز با آداب و رسوم خاص، یکی از شهرستان های بسیار زیبای استان خراسان جنوبی می باشد.

شهرستان سرایان همه ساله مانند تمامی شهرهای استان پذیرای صدها مسافر بوده، و هم اکنون با گذشت یکسال دیگر شاهد پیشرفت خوبی در زمینه گردشگری می باشد. این شهرستان با مردمانی خون گرم و مهمان نواز و با وجود سبقه تاریخی و فرهنگی بالا و آثار تاریخی شاخص و منحصر به فرد و جاذبه ها و مناطق بکر گردشگری همچون دیگر شهرهای استان آماده پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، محمد عرب مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان ضمن بیان این مطلب افزود : در راستای ارائه خدمات مناسبتر و بهتر به مسافران و میهمانان نوروزی شهرستان ستاد اجرائی خدمات سفر شهرستان تشکیل شده و برنامه های متنوعی برای عید نوروز و استقبال از بهار در شهرستان تدارک دیده شده است.

او گفت : شهرستان سرایان به لحاظ جذابیت ها و قابلیت های گردشگری از شاخص ترین شهرستان های استان می باشد روستای هدف گردشگری کریمو، منطقه گردشگری مصعبی و کریمو ، وجود اماکن متبرکه و امامزادگان در روستاهای کریمو، مصعبی، قاسم آباد، چرمه و دوست آباد، دشت لاله های بسطاق، غار زیبای بتون، کویر و رصدگاه نجوم سه قلعه، باغستان چرمه، سد زو و کال زو، آسیاب آبی کاه کوه و ارتفاعات شمال سرایان در مسیر قنات زابر، روستای ییلاقی خاور، دره آمین و بوسی، دره و آبشارهای سبزرود (دره کلگی)، دره و آبشارهای دوتکی و آثار و جاذبه های متعدد دیگر از جمله جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری شهرستان می باشد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان افزود: شهرستان سرایان در حوزه گردشگری و جذب گردشگر دارای قابلیت بسیار بالایی است و به لحاظ فرهنگی بسیار غنی و بکر می باشد که از این ظرفیت ها آنچنان که باید استفاده نشده ولی در زمینه گردشگری در مسیر توسعه و رونق قرار گرفته که ان شاءالله با کمک همه مردم و مسئولین شاهد رونق روز افزون صنعت گردشگری و استفاده از ظرفیت های شهرستان در این زمینه خواهیم بود.

۳ ۳ votes
امتیازدهی به مقاله