استاندار خراسان‌ جنوبی از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای احداث کارخانه فرآوری شیر در شهرستان زیرکوه خبر داد و گفت: این واحد جمع‌آوری شیر و تولید محصولات لبنی می‌تواند به رونق منطقه و افزایش عایدی مردم از تولیدات شیر کمک کند.

“حمید ملانوری” که روز جمعه به شهرستان مرزی زیرکوه رفت، در روستای مهمانشهر حضور یافت و با مردم این روستا دیدار کرد.

وی در جمع مردم روستای مهمانشهر، هدف از این سفر را دعوت بخش خصوصی به جهت اطلاع از موقعیت منطقه و سرمایه‌گذاری‌های احتمالی برشمرد و افزود: باید با همراهی جهاد کشاورزی نسبت به ایجاد واحدهای دامپروری با نژادهای دامی پربازده از نوع سانن و مورسیا اقدام شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: هدف از ایجاد این واحدهای دامداری و دامپروری افزایش تولید شیر و میزان زاد و ولد دام‌ها و در نتیجه افزایش درآمد مردم است.

وی گفت: کارخانه شیر احداثی توسط بخش خصوصی، هدیه ارزشمندی به مردم منطقه است.

ملانوری، خراسان‌ جنوبی را استانی با ظرفیت‌های بی‌نظیر خواند و گفت: سراسر استان، سرشار از نعمت‌های خدادادی است و مهمترین آنها نیروی انسانی و مردمان نجیب منطقه است.

وی افزود: مردم خراسان‌ جنوبی، انسان‌هایی شریف، نجیب، ولایتمدار و همیشه در صحنه هستند و مهمترین برون‌داد این همراهی، حضور مردم در انتخابات بود که مشارکت ۷۴.۳ درصدی را به همراه داشت.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با وجود چنین ظرفیت‌های منحصر به فرد در زمینه گردشگری، صنعت، معدن، کشاورزی و مرز، صفت محرومیت برازنده استان نیست.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت مدیران، مردم و نیز افراد دارای تمکن مالی، متخصصان و صاحبنظران به ویژه جوانان و نوجوانان باید از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌برداری کنیم.

ملانوری با اشاره به دو ظرفیت کشاورزی و دامپروری روستای مهمانشهر و شهرستان مرزی زیرکوه گفت: باید تلاش کنیم این دو فرصت را توسعه دهیم تا عایدات مردم از محصولات کشاورزی و دامداری افزایش یابد.

ایجاد زمین چمن و پایگاه اورژانس از مطالبات مردم در این دیدار بود که اجرای پایگاه اورژانس به بخش خصوصی و زمین چمن به ورزش و جوانان سپرده شد.

استاندار خراسان جنوبی امروز ضمن گفت و گو با اهالی این روستا، از مسایل و مشکلات مهمانشهر مطلع شد.

ملانوری در جمع مردم گمنج از توابع شهرستان زیرکوه نیز حضور یافت و با اهالی و معتمدین این روستا دیدار کرد.

شرایط روستا، محصولات کشاورزی و مشکلاتی که در گمنج وجود دارد، محور گفت و گوی مردم با استاندار بود.

این بازدیدها با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، فرمانداران شهرستان‌های زیرکوه و درمیان همراه بود.

استاندار خراسان جنوبی که هفته گذشته میهمان مردم شهرستان زیرکوه بود، در ادامه سفرهای شهرستانی امروز (جمعه) مجددا به این شهرستان مرزی سفر کرد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زیرکوه در فاصله ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.