حجت الاسلام محقی با بیان اینکه ارتباط مساجد خراسان جنوبی با مساجد جهان اسلام در حال پیگیری است، گفت: با دعوت از چهره‌های حوزه مقاومت و بین‌الملل در برنامه‌ها و رویدادهای مختلف استان تلاش کردیم فضای بن‌بست فرهنگی و عدم ارتباط بچه‌های مسجدی با جهان اسلام شکسته شود.

 حجت الاسلام علی محقی  در نشست صمیمی فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با استاندار اظهار کرد: در دهه مقاومت سال گذشته «ناصر ابوشریف»، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران به استان سفر کرد که سخنرانی در جمع اساتید و نمایندگان دانشجویی و همایش تحلیلی، تبیینی و بصیرتی «شهیدالقدس» از جمله برنامه‌های این سفر بود

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به حضور بانوی مسلمان ژاپنی (فاطمه وشینو) در ابتدای سال جاری در استان، خاطر نشان کرد: در راستای جهاد تبیین ۲۶ تا ۲۸ آذرماه «سوخی شجره» بانوی رهیافته مکزیکی آمریکایی به دین مبین اسلام در استان حضور خواهد یافت.

 

وی با اشاره به تمرکز زدایی از مرکز استان، این مهمانان در شهرستان‌ها برای سخنرانی تبیینی حضور می‌یابند، ادامه داد: بر اساس سیاست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با دعوت از چهره‌های حوزه مقاومت و بین‌الملل در برنامه‌ها و رویدادهای خراسان جنوبی تلاش کردیم فضای بن‌بست فرهنگی و عدم ارتباط بچه‌های مسجدی با جهان اسلام شکسته شود.

 

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه ارتباط مساجد خراسان جنوبی با مساجد جهان اسلام در حال پیگیری است، افزود: در دهه عفاف و حجاب یکی از ابتکاراتی که ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان انجام داد ایجاد قرارگاه‌های ایده‌پردازی فرهنگی بود که در شهر بیرجند هفت قرارگاه ایده‌پردای و عملیات فرهنگی تشکیل شد که در حال فعالیت هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: امسال کانون‌های فرهنگی هنری استان در طرح ملی «مسجد، کانون نشاط»، رتبه‌های «اول، سوم و چهارم» کشوری را کسب کردند.

 

وی از کسب رتبه نخست این استان در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در بین ۲۶ هزار کانون در سطح کشور خبر داد و افزود: همچنین قرارگاه اشتغال در جوار مساجد به صورت پایلوت در بیرجند راه‌اندازی شده است.

 

حجت الاسلام محقی با اشاره به برپایی نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی بانوان در جوار چهار مسجد، عنوان کرد: در حوزه اجتماعی نیز فعال هستیم و هر چند ماه یکهزار و ۲۰۰ بسته گوشت با همکاری برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه (س) و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: در سال جاری ۷۰۰ بسته معیشتی و ۷۰۰ بسته تحصیلی با همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد فعالیت‌های خود را در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت می رساند، گفت: ۱۷ گروه سرود فعال در بدنه ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی وجود دارد که در سطح ملی درخشیده‌اند.

 

حجت الاسلام محقی اجرای طرح سه میم «مسجد، مدرسه و منزل» در برخی مساجد بیرجند را از دیگر برنامه‌های موفق ذکر کرد و افزود: در حال حاضر در استان بالغ بر ۲۰۰ کتابخانه مخزن‌دار و کتابخانه باز در کانون‌های مساجد وجود دارد که می‌طلبد کتاب‌های مورد نیاز آنان تأمین شود.

 

وی با اشاره به افزایش تعداد کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی به ۷۶۲ باب عنوان کرد: سیاست‌گذاری ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری کشور بر این است که تا پایان سال جاری به ۸۵۰ باب کانون در سطح استان برسیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در پایان خواستار حمایت استاندار از کانون‌های مساجد در حوزه اعتباری برای هزینه‌کرد در عملیات‌های فرهنگی شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور