مردم خراسان جنوبی همزمان با سی‌ام ماه صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) در شهرها و روستاهای این استان به سوگواری پرداختند و با توجه به شرایط کرونایی به‌عنوان مجاوران حرم رضوی از راه دور به آستان امام رئوف ابراز ارادت کردند.

 بدین مناسبت مردم نقاط مختلف استان روز پنجشنبه با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در سوگ شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عزاداری پرداختند.

دیروز و امروز با ورود پرچم مقدس حرم مطهر امام رضا (ع) به شهرها و روستاهای مختلف استان مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) برگزار شد و محبان اهل بیت در رثای شهادت هشتمین امام معصوم اشک ماتم ریختند.

مردم بیرجند شب گذشته نیز با برگزاری مراسم‌ سینه‌زنی و مداحی که با حضور جمعی از خادمیاران رضوی در آستان امامزادگان باقریه برگزار شد، سوگواری کردند.

این آیین‌ها در روز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت ولایت با حضور دوستداران اهل بیت (ع) در بقاع متبرکه، مساجدها، حسینیه‌ها و تکایا در حال برگزاری است و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور دارند.

همچنین امروز همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) مراسم پیاده‌روی و سوگواری هیات خواهران خادمیار رضوی از مسجد امام رضا (ع) بیرجند در مسیر میدان آزادی به سمت آستان امامزادگان باقریه (ع) با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

عزاداران در ادامه این مراسم با حضور در محل امامزادگان باقریه با تلاوت قرآن و مدیحه‌سرایی در سالروز شهادت امام غریب به سوگ نشستند.

برخی عزاداران در استان از جمله روستای جمز نیز به سمت حرم حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس پیاده‌روی و عزاداری کردند.

پخت و توزیع غذای نذری از دیگر برنامه‌های آخرین روز ماه صفر است که به مناسبت سالروز شهادت امام رئوف در خراسان جنوبی انجام می‌شود.