نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی : صرفه جویی در مصرف آب و برق منحصر به یک هفته نیست بلکه به کل عمر بر می گردد/ سبک زندگی اسلامی را باید از خودمان شروع کنیم

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به هفته صرفه جویی در انرژی، گفت: سبک زندگی اسلامی آن چیزی نیست که تنها محدود به مصرف آب و برق باشد بلکه یک نوع فرهنگ و تفکر است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیران ارشد ادارات تابعه وزارت نیرو در خراسان جنوبی که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق برگزار شد،  ضمن تبریک دهه کرامت و بزرگداشت شهدای معظم هفتم تیر اظهار کرد: اگر ما سبک زندگی اسلامی را که سال های متوالی است رهبر انقلاب بر روی آن تأکید دارند، رعایت کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

وی افزود: در ۴۰ سال دوران انقلاب کارهای عظیمی انجام شده که آثار تحولش امروز در سطح جهان خود را نشان داده است، البته همه این موارد مقدمه است و نتیجه آن باید این باشد که ما به سبک زندگی اسلامی برسیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: سبک زندگی اسلامی آن چیزی نیست که تنها محدود به مصرف آب و برق باشد بلکه یک نوع فرهنگ و تفکر است.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی تصریح کرد: اولین قضیه ای که باید مورد توجه داشته باشیم این است که آنچه من از آن استفاده می کنم نتیجه هنر دیگران است و من مصرف کننده هستم لذا باید چارچوب مصرف را رعایت کنم.

 

وی با بیان اینکه هر موضوعی که در ذهن انسان به وجود آید دین برای آن حکم دارد، ادامه داد: همواره باید به این مورد توجه داشته باشیم اگر در مسائل مختلف انتظار داریم که بر اساس دین با ما رفتار شود، ابتدا باید خود به دین عمل کنیم.

 

امام جمعه بیرجند گفت: صرفه جویی در مصرف آب و برق منحصر به یک هفته نیست بلکه به کل عمر بر می گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی افزود: اگر بخواهیم که دین مشکلات را حل کند ابتدا باید هر فردی در هر جایی که هست دین را رعایت کند و در این صورت است که کارها درست خواهد شد.

 

وی ابراز داشت: ما باید در همه جا و در انواع مسئولیت ها و موضوعات حرمت دین را نگه داریم تا دین نیز حرمت ما را نگه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: باید بر اساس قانون حق، آنچه را که حق است به افراد برسد و از افراد نیز بخواهیم که بر اساس حق استفاده کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی مطرح کرد: اگر ما روزی به فرهنگ اسلامی برسیم هیچگونه مشکلی نخواهیم داشت، لذا باید دانست که مشکلات ما در همه زوایا به مشکل فرهنگی خود ما برگشت می کند که در این جهت باید فرهنگ سازی از خانواده، آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه و جامعه شروع شود.

 

وی افزود: ما نیز خود را موظف می دانیم که در جهت صرفه جویی در مصرف آب و برق همکاری کنیم اما اقدامات وقتی موثر است که فراگیر شود، زیرا اگر خودمان رعایت نکنیم، نمی توانیم در دیگری تأثیر گذار باشیم.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: اگر ما مسلمان هستیم و سبک زندگی ما اسلامی است باید در کارهای خود دین را رعایت کنیم، لذا اگر روزی توانستیم فرهنگ مان را اسلامی کنیم هیچگونه مشکلی نخواهیم داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه سال های سال است که فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر محور سبک زندگی است، گفت: ابتدا باید سبک زندگی اسلامی را از خودمان شروع کنیم.

 

وی افزود: زندگی اشرافی را باید کنار گذاشت زیرا آن سبک پیامبران الهی نبوده بلکه شیوه طواغیت است.