اربابی از نشان‌دار شدن ۲ هزار و ۲۱۴ زوج نابارور استان برای تامین هزینه‌های درمان توسط بیمه سلامت خبر داد.

دکتر علی اربابی  در نشست خبری به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار نفر در پنج دهک اول مردم استان در دولت مردمی از بیمه سلامت رایگان برخوردار شده‌اند و دهک‌های دیگر هم مشمول تخفیف‌های خوبی شدند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۵۲۶ هزار و ۵۰۰ نفر معادل ۶۸.۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: برقراری بیمه رایگان برای افراد نیازمندی که توانایی مالی برای پرداخت حق بیمه خود را ندارند با مشارکت‌های مردمی و کمک خیرین امکان‌پذیر است.

 

اربابی در ادامه تصریح کرد: دهک ۶ با ۱۰ درصد کاهش باید ۲۰ درصد حق بیمه پرداخت کند، دهک ۷ باید ۳۰ درصد مشارکت کند؛ دهک ۸ باید ۴۰ درصد حق بیمه را پرداخت کند که ۲۰ درصد کاهش دارد و دهک ۹ باید ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت کند که در گذشته ۸۰ درصد بود یعنی ۳۰ درصد مشمول کاهش پرداخت شده است؛ همچنین دهک ۱۰ هم بدون تغییر نسبت به گذشته باید کل مبلغ حق بیمه را پرداخت کند.

 

وی با اشاره به ورود بیمه سلامت به مقوله پیشگیری، عنوان کرد: بیمه سلامت در زمینه پیشگیری و غربالگری برنامه های جدیدی را آغاز کرده تا در پیشگیری اساسی و غربالگری بیماری‌های پرهزینه و غیرواگیردار مزمن مثل سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی ورود داشته باشد تا افراد قبل از وقوع بیماری با شناسایی علایم اولیه پیشگیری و درمان اولیه را انجام دهند و هزینه‌های درمان نیز کاهش یابد.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر از استان در صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نشان‌دار شدند، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه درمان برای ۶۰ هزار بار مراجعه این گروه‌ها در استان پرداخت شده است.

 

اربابی با بیان اینکه این بیماران بعد از نشان‌دار شدن خدمات درمانی رایگان یا با تعرفه بسیار پایین را دریافت می‌کنند، ادامه داد: عمده افرادی که در این استان نشان‌دار شده‌اند بیماران پرفشاری خون، دیابت نوع یک و سرطان هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در اجرای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری ۲ هزار و ۲۱۴ زوج نابارور در استان برای دریافت خدمات درمانی نشان‌دار شدند، افزود: در هفت ماهه امسال چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور استان پرداخت شده است.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور