معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۱۴ کتابفروشی خراسان جنوبی با عضویت در طرح پاییزه کتاب، آماده ارائه کتاب با تخفیف‌های این طرح به علاقه‌مندان هستند.

محمود رمضانی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ در استان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور از امروز (۲۹ آبان) آغاز شد و تا سوم آذر ماه ادامه دارد.

وی هدف از اجرای این طرح را رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۷۰ کتابفروشی از سراسر کشور در این طرح مشارکت کرده‌اند که از این تعداد ۱۴ کتابفروشی در خراسان جنوبی است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: سقف مجاز خرید برای هر خریدار از ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان را با ۲۰ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه خریداری کنند.

۴۰ کتابفروشی و ۲۸ انتشارات فعال در خراسان جنوبی وجود دارد.

بنابر اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲ طرح بهارانه و ‌تابستانه کتاب امسال حدود ۲۷۰ میلیون تومان کتاب توسط مردم خراسان جنوبی خریداری شد.

خریداران در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ می‌توانند کتاب‌های تالیفی را با یارانه ۲۰ درصدی و کتاب‌های ترجمه شده را با یارانه ۱۵ درصدی از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

همچنین به همت نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند و معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه امکان استفاده از تخفیف ۵۰ درصدی بن کتاب برای دانشگاهیان دانشگاه بیرجند فراهم شد.

مدیر اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند گفت: همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران (۲۴ آبان تا اول آذر) و تقارن با هفته کتاب و طرح پاییزه کتاب، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند ۵۰ درصد تخفیف خرید کتاب برای دانشگاهیان در نظر گرفته شد.

سید مجتبی حسینی افزود: در این طرح علاقه‌مندان به خرید کتاب می‌توانند از ۵۰ درصد تخفیف خرید کتاب از فروشگاه پاتوق کتاب بیرجند استفاده کنند.

وی بیان کرد: اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان برای استفاده از این تخفیف حداکثر تا ۳۰ آبان با مراجعه و ثبت‌نام از طریق لینک https://birjand.ac.ir/fa/form/۵۲۶ و دریافت کد رهگیری و ارائه آن به کتابفروشی پاتوق کتاب در بیرجند به صورت حضوری یا مجازی اقدام کنند.

بیست‌ و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌ و چهارم آبان‌ تا یکم آذر ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.