#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی با اشاره به هدررفت آب و جاری شدن روان‌آب‌ها از مرز شهرستان زیرکوه به سمت کشور افغانستان گفت: بنیاد مستضعفان می‌تواند با احداث زمین‌های کشاورزی و واحدهای گلخانه‌ای، مانع از هدررفت این آب شود.

 جواد قناعت در دیدار معاون توسعه کشاورزی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، پیشنهادهایی در راستای توسعه فعالیت‌های کشاورزی این نهاد در استان ارائه کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به مرغوبیت خاک منطقه، مدیریت این آب و برنامه‌ریزی برای ذخیره‌سازی و استحصال آن، ظرفیت بسیار خوبی برای کشاورزی و دامداری در شهرستان زیرکوه است.

استاندار خراسان جنوبی از ذخیره سه میلیون مترمکعبی آب در سد رزه شهرستان درمیان گفت و افزود: ورود بنیاد مستضعفان به موضوع احیای اراضی پایین‌دست سد رزه از مطالبات ماست.

وی تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های کشاورزی در این محدوده، منجر به رونق اقتصادی و بالطبع ماندگاری جمعیت در شهرستان مرزی درمیان می‌شود.

قناعت با اشاره به بازدید اخیر رییس بنیاد مستضعفان کشور از مجموعه فعالیت‌های شرکت پیوند خاوران در حد فاصل بیرجند – خوسف گفت: بنا به مذاکراتی که در این بازدید صورت گرفت، انتظار این است بنیاد مستضعفان با هدف تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای نسبت به احداث یک مجتمع گلخانه‌ای به مقیاس ۲۰ هکتار در این مجموعه اقدام کند.

وی اظهار داشت: با توجه به تنوع محصولات کشاورزی استان و نبود زیرساخت‌های لازم برای نگهداری این محصولات، ورود بنیاد مستضعفان به موضوع احداث سردخانه نیز از مطالبات جدی استان است.

استاندار خراسان جنوبی با تشریح موقعیت اقلیمی استان و تشدید خشکسالی‌ها طی سال‌های اخیر متذکر شد: این خشکسالی‌ها، مشکلات عدیده‌ای را برای دامداران ما در تامین نهاده‌های دامی و علوفه به همراه داشته، لذا پیشنهاد خاص ما در این زمینه این است که بنیاد مستضعفان با ورود به موضوع تولید نهاده‌های دامی به کمک استان بیاید.

وی با اشاره به حجم انبوه تولیدات شرکت پیوند خاوران در زمینه علوفه و جو افزود: تمامی تولیدات این شرکت باید در داخل استان توزیع شود.

قناعت به موضوع رسالت اجتماعی بنیاد مستضعفان هم اشاره کرد و گفت: تمامی اعتبارات و منابعی که قرار است سال ۱۴۰۱ در راستای رسالت اجتماعی بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی هزینه شود باید با هماهنگی استانداری باشد.

این دیدار که در راستای پیگیری مصوبات سفر رییس بنیاد مستضعفان به خراسان جنوبی انجام شد، با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همراه بود.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هفته گذشته (نهم و دهم اسفند) به خراسان جنوبی سفر کرد.

مهمترین برنامه این سفر، آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان براساس تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور بود که به مناسبت عید سعید مبعث و سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان (۹ اسفند) در روستای نوغاب شهرستان مرزی درمیان انجام شد.