#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

کتاب “الفبای یاسمن‌ها” گزیده‌ای از اشعار نزار قبانی با ترجمه رضا کریمی روز دوشنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در محل کتابفروشی خوارزمی بیرجند رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این آیین گفت: کتاب نیاز جامعه است و زمانی که در فضاهای عمومی مانند فرودگاه، مترو یا ترمینال مشاهده می‌کنیم اکثر افراد در حال مطالعه کتاب هستند، نشانگر جامعه‌ای پویا است.

ناصر نبی‌زاده افزود: جامعه‌ای که کتاب در زندگی مردم آن جایی نداشته باشد، بیمار است حتی اگر به نظر برسد رو به پیشرفت حرکت می‌کند اما ظاهری است و اگر امروز نشکند، قطعا فردا خواهد شکست.

وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران کتاب “الفبای یاسمن‌ها”، انتخاب اشعار نزار قبانی که تاثیر بسیاری بر شعر عرب داشته را شایسته دانست و گفت: طی چند ماه اخیر چندین کتاب شعر در استان رونمایی شد و در کنار آنها، این ترجمه نشانگر فرهیختگی جامعه خراسان جنوبی است، جوانان خوشنام و بسیار با استعدادی که در کنار تجربه عظیم گذشته استان، باعث افتخار هستند.

در پایان این آیین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از “رضا کریمی طالقانکی” مترجم کتاب “الفبای یاسمن‌ها” با اهدای لوح تقدیر کرد.

کتاب الفبای یاسمن‌ها در ۱۰۰ صفحه توسط انتشارات رزقی بیرجند به چاپ رسیده است.