علمای اهل سنت خراسان‌جنوبی حادثه تروریستی شاهچراغ را به شدت محکوم کرده و خواستار برخورد قاطع با عوامل این حادثه شدند.

مولوی سید احمد عبدالهی امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه  در مورد حادثه تروریستی بعد از ظهر روز گذشته در شاهچراغ شیراز، اظهار کرد: حادثه تروریستی که در حرم شاهچراغ اتفاق افتاد از نظر ما، هر عقل سلیم و فرد با وجدانی محکوم است.

وی افزود: کشتن افراد بیگناه در زمان نماز هیچ توجیه انسانی ندارد و این حادثه محکوم است.

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه با بیان اینکه این حوادث با هدف ایجاد شکاف و تفرقه بین اقوام و مذاهب اتفاق می افتد، عنوان کرد: با توجه به پیشرفت‌هایی که در کشور داریم و امنیت بسیار خوبی که در کشور وجود دارد قطعا این گونه حادثه‌ها در راستای تهدید امنیت و نا امن نشان دادن کشور صورت می‌گیرد.

مولوی عبدالهی اظهار کرد: حادثه تروریستی در شاهچراغ یک حرکت بسیار زشت و ناپسندی است چراکه با بی رحمی و قساوت قلب انجام شده است.

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه تصریح کرد: ان‌شاءالله تمام اقدام و مذاهب در کنار مسئولان امنیتی تلاش کنند تا این‌که امنیت، وحدت و انسجام پایدار بماند.

مولوی عبدالعزیز خالقی امام جمعه اهل سنت درمیان در مورد حادثه تروریستی شاهچراغ اظهار کرد: حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز از دید عام و خاص محکوم است.

وی با بیان اینکه این اقدام نه تنها از نظر علمای اهل سنت بلکه همگان محکوم است، افزود: افرادی که در حرم شاهچراغ حضور داشتند برای زیارت و نماز رفته بودند و وقتی فردی در این مکان نتواند نماز بخواند و مورد حمله تروریستی قرار بگیرد، ظلم است.

امام جمعه اهل سنت درمیان عنوان کرد: اشرار در همه جا کمین داشته و با این حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ میدان عبادی مردم را ناامن جلوه دادند که این اقدام و افراد از نظر اسلام مردود است و باید مورد پیگیرد قانونی قرار بگیرد.

مولوی خالقی با بیان این‌که یک نفر از عوامل تروریستی دستگیر شده، اظهار کرد: ان شاءالله سایر عوامل دستگیر و دلیل این اتفاق و سایر مسائل مربوط به آن نیز مشخص شود.

وی افزود: در هیج جا اغتشاش خوب نیست چراکه امنیت کشور را به خطر انداخته و برنامه های بلوا به پا میکنند اینها دست اندرکاران بیگانه ها هستند که این اقدامات را انجام میدهند.

امام جمعه اهل سنت  درمیان گفت: از دیدگاه علمای اهل سنت، مردمی و کشوری این اتفاق محکوم است و باید افرادی که دستگیر شدند پیگیرد قانون قرار بگیرند تا درس عبرتی برای دیگران باشند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور