?استاندارخراسان جنوبی از بازگشت دوباره کارخانه چدن کویر خاوران، به چرخه تولید خبر داد.
؛ ملانوری با اعلام این خبر در جریان بازدید از کارخانه چدن خوسف گفت: این واحد تولیدی چد با سرمایه گذاری چینی ها به بهره برداری رسیده است.
?وی ادامه داد: به دلایلی واحد تولید چدن این کارخانه، فعلاً تعطیل شده و تعدیل نیرو به همراه داشته است .
?استاندار هدف از این بازدید را کنترل و رصد شرایط موجود عنوان کرد و تصریح نمود: در جریان این بازدید، مشکلات را از نزدیک دیدیم و از مسایل موجود شنیدیم.
?ملانوری تأکید کرد: این تکلیف ماست که در سالی که به تدبیر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)مزین به عنوان تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها می باشد ، موانع پیش روی واحدهای تولیدی را رفع نماییم.
?وی ادامه داد: با رفع این موانع باعث می شود، کارخانه تولید چدن که یکی از واحدهای تولیدی بزرگ استان است،مجدد به چرخه تولید برگردد، اشتغال ایجاد کند و باعث فعال شدن واحدهای تولیدی دیگر در این منطقه شود.
?به گفته وی؛ شهرک صنعتی خوسه به جهت همجواری با مرکز استان و موقعیت استقرار، شرایط ویژه ای دارد و ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری است.
?استاندار با اشاره به این که واحد تولید فولاد این کارخانه در حال احداث می باشد ، اظهار داشت: بنا به تعهد مجموعهف واحد تولید چدن تا پایان تیرماه به چرخه تولید برمی گردد و کارگرانی که تعدیل شده اند، کم کم به مجموعه برگردانده می شوند.

?ملانوری تأکید کرد: شرکت متعهد شده، واحد تولید فولاد را شتاب ببخشد.
?شایان ذکر است: کارخانه تولید چدن خاوران، با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن با سرمایه گذاری چینی ها به بهره برداری رسیده ، با بهره‌برداری کامل از این واحد تولیدی، برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و ۷ هزار نفر نیز به شکل غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
?بازار هدف برای شمش های تولیدی این کارخانه، علاوه بر داخل، کشورهای چین، پاکستان، هندوستان، افغانستان و… می باشد. این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی با زیربنای هزار و ۶۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع احداث شده است.