استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم خراسان جنوبی روز پنجشنبه با حضور گسترده در مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله شهید رئیسی دین خود را به ایشان ادا می‌کنند.

جواد قناعت شامگاه  در سومین مراسم محوری بزرگداشت رئیس جمهور شهید و همراهان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و خیل عظیمی از جمعیت عزادار در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد افزود: تجربه چنین حوادث تلخی برای اولین بار نیست که در انقلاب اسلامی به وقوع می پیوندد و گویا خداوند حیات انقلاب را در شهادت قرار داده تا انقلاب بیمه شود.

وی تصریح کرد: مردم در تبریز، قم و تهران در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی، حضور گسترده ای داشتند و مردم خراسان جنوبی هم فردا دین خود را نسبت به سید محرومان که مدیری در تراز انقلاب بود، به خوبی ادا می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تقدیر الهی بر شهادت آیت الله رئیسی قرار گرفت ادامه داد: هماهنگی های لازم انجام شده و این مراسم ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح از میدان جانبازان بیرجند آغاز خواهد شد.

وی گفت: انتظار داریم مردم خراسان جنوبی در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی حضور گسترده ای داشته باشند.

پنج مراسم محوری شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مرکز استان از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا جمعه چهارم خرداد برنامه ریزی شده است که سومین آن امشب در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌ الرضا و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت پالایشگاه تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر شهید جمهور پس از تشییع تاریخی در شهرهای تبریز، قم و تهران، صبح پنجشنبه سوم خرداد برای تشییع و وداع مردم خراسان جنوبی وارد بیرجند می‌شود سپس برای تشییع و تدفین به مشهد مقدس منتقل خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور