حجت الاسلام نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بازدید از اقامتگاه بوم گردی روستای هدف گردشگری کریت شهرستان طبس گفت: صنعت گردشگری در منطقه نیازمند نگاه ویژه و ترسیم نقشه راه برای فرهنگ سازی و بومی سازی است تا در کنار حفظ مؤلفه‌های اسلامی به رونق اشتغال و درآمد زایی کمک کند.

او افزود: در توسعه پایدار از مسیر تقویت صنعت گردشگری، نه می‌توان از کنار بی بند و باری، بی حیایی و بی حجابی به راحتی گذشت و نه اعتقادی به بگیر و به بند دارم، باید کار فرهنگی انجام داد.

حجت الاسلام نصیرایی به حساسیت ویژه کیمسیون فرهنگی مجلس به این موضوع اشاره و بیان کرد: در این زمینه برنامه جامعی داریم که بر اساس مطالعات و پژوهش به جایی برسیم تا کار‌ها را نه با امر و نهی پیش ببریم و نه سهل انگاری کنیم.

عضو شورای عالی گردشگری کشور ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر و سازمان‌های متولی فرهنگ و گردشگری از نظرات دست‌اندرکاران و سرمایه‌گذاران صنعت توریسم استفاده کنند و تصمیماتشان معطوف به حساسیت‌های منطقه و اعتقادات مذهبی مردم در شهرستان باشد و به فرهنگ‌سازی بومی توجه کنند.

نگاه سیاسی، مانع پیشرفت و توسعه منطقه

حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر پرهیز از سیاسی کاری در کار‌ها، گفت: فرصتی فراهم شده که باید نخبگان و بزرگان شهرستان طبس، فارغ از سیاسی‌کاری و به دور از اختلاف، گرد هم آیند و با کمک به یکدیگر برای توسعه و تعالی منطقه حرکت کنیم.

او افزود: هر فردی که صادقانه می‌خواهد کاری بکند، وسط میدان بیاید و اگر قرار است به نفع مردم، شهرستان، نظام و انقلاب کاری بکند، محکم از او حمایت می‌کنیم