استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت تدوین هرچه سریع‌تر سند گردشگری استان تاکید کرد و گفت: رونق گردشگری نقش بسزایی در توسعه استان دارد.

 قناعت در نشست کارگروه تخصصی گردشگری در پاویون استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران افزود: گردشگری از پیشران‌های اقتصادی استان است و با رونق گردشگری، فروش هرچه بیشتر صنایع‌دستی و محصولات استراتژیک و افزایش توان اقتصادی در شهرستان‌ها و استان را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: به دلیل توجه کمتر به استان در گذشته در حوزه زیرساختی عقب‌ماندگی تاریخی داریم اما در ۲ ساله دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در استان رخ داده است.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به کلنگ‌زنی و تأمین زیرساخت‌های راه‌آهن در استان گفت: برای این طرح ملی ۱۸ همت اعتبار در نظر گرفته شده که بخش قابل توجهی از آن در خراسان جنوبی واقع شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات زیرساختی دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی در این مرحله متوقف نمی شود، اجرای طرح انتقال گاز دشتک زابل با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال را از جمله پروژه های زیرساختی استان ذکر کرد.

قناعت با اشاره به خشکسالی‌های ۲۰ ساله در استان، گفت: طرح انتقال آب دریای عمان در دست اجراست و این طرح تا پایان سال ۱۴۰۴ با حجم سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب برای استان به بهره‌ برداری می‌رسد.

به گفته استاندار خراسان جنوبی با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی ایمیدرو نیز از پساب فاضلاب شهرستان قاینات آب مورد نیاز فولاد تأمین خواهد شد.

وی با یادآوری راه‌اندازی مجدد کارخانه قند قهستان بعد از ۱۰ سال گفت: فاز یک فولاد قاینات نیز بعد از ۱۵ سال انتظار به بهره‌برداری رسید و افتتاح فاز دوم آن با هدف تولید شمش فولاد در حال پیگیری است.

قناعت تاکید کرد: در تمامی بخش‌های استان پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم اما حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مغفول مانده است.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی ۹ اثر ثبت جهانی و بیش از هزار اثر ثبت ملی داریم که این ظرفیت‌ها باید به خوبی معرفی شوند.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران روز دوشنبه – ۲۳ بهمن – در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد.

نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران در ۲۰ سالن و ۶۰ هزار متر مربع و با ۹۸۲ غرفه در ۳۰ هزار متر مربع غرفه‌سازی شده که تا ۲۶ بهمن ماه پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران است.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور