#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: خریداری محصولات دانش‌بنیان استان اولویتی است که اجرای آن در حمایت و افزایش این گونه شرکت‌ها نقش بسزایی دارد.

حسین خسروی اسفزار  در اولین نشست شورای اداری شهرستان بیرجند در سال ۱۴۰۱ افزود: طبق آمار از ۱۷۰ شرکت فعال در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ۴۲ شرکت دانش‌بنیان هستند که می‌طلبد در وهله اول، اساتید دانشگاهی ایده‌های دانش‌بنیان ارایه کنند و مسوولان نیز در زمینه تامین زیرساخت‌های مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» که از سوی مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۱ برگزیده شد، نباید در حد تشریفات باشد و ایشان هم در این زمینه تاکید داشتند بلکه باید به‌صورت عملی و اجرایی مورد اقدام قرار گیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه اهمیت شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری اقتصاد دانش‌بنیان باید تبیین شود و طرح مجلس در این زمینه به‌زودی تقدیم رییس جمهور خواهد شد.

وی افزود: طرح ۲۰ ماده‌ای مجلس شورای اسلامی در ارتباط با دانش‌بنیان ۱۵ دی ۱۴۰۰ مطرح شد که امیدواریم با ابلاغ و اجرای آن از ورود محصولات دانش‌بنیانی که در کشور تولید می‌شود جلوگیری و سایر ماده‌های مندرج نیز اجرایی شود.

خسروی همچنین گفت: آنچه در شهرستان بیرجند مهم به نظر می‌رسد اولویت‌بندی مسایل و مشکلات در کنار فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است.

وی تصریح کرد: از فرمانداران حوزه‌های انتخابیه انتظار داریم مسایل و مشکلات را دسته‌بندی و براساس اولویت مشخص کنند که در سفرهای وزرا و مسوولان کشوری به استان و سفرهای شهرستانی استاندار مسایل با اولویت مطرح شود زیرا در مدت کم سفر ارایه همه موارد امکانپذیر نیست.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرمانداران باید مسایل اصلی و فرعی را از هم جدا کنند و پیگیر اولویت‌ها در منطقه باشند.

وی مسایل مربوط به تقسیمات کشوری را از اولویت‌های مرکز استان عنوان کرد و گفت: نباید مسایل مناطق بزرگی مثل امیرآباد و حاجی‌آباد با این جمعیت که هنوز به عنوان روستا با قوانین دهیاری اداره شود، ادامه پیدا کند.

خسروی تاکید کرد: الحاق زمین‌های معصومیه، تعاونی خانواده‌های شهدا و دیگر مسایلی که حدود ۲۰ سال است ادامه پیدا کرده، باید به عنوان اولویت مطرح شود و در زمینه پادگان قدیم هم که ۲۲ سال می‌گذرد و چند دولت آمدند و رفتند اما حل نشد باید تعیین تکلیف شود هرچند استاندار هم به جد دنبال تعیین تکلیف این مساله مهم شهری است.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم و حضور رهبری مقتدر باعث شد که معادلات عوض شود افزود: مردم به دنبال پیاده‌سازی آرمان‌هایی هستند که امیداریم با ایده‌های جدید دولت و مسوولان به نتیجه برسد.

مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: روشن شدن سمت و سوی حرکت پس از اعلام شعار توسط مقام معظم رهبری، افتخاری است که باید به پاس آن خدمت کرد.

حسن خسروی افزود: شعار اعلامی از سوی مقام معظم رهبری که سال‌ها با عنوان تولید بیان می‌شود و امسال هم رنگ و بوی دانش‌بنیان دارد باید طوری عمل و اجرایی شود که اشتغالزا باشد و رفع گرفتاری کند.

وی گفت: تمامی مدیران باید این مهم را سرلوحه کار قرار دهند تا در یک مسیر حرکت کنند.

خسروی بیان کرد: همه ما مکلف هستیم که به اندازه توان خدمت کنیم زیرا مورد اعتماد قرار گرفتیم و مسوولیت پذیرفتیم.

در ادامه محمدرضا بیجاری به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، حسینعلی بخشی به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی و هومن شکری به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت فرمانداری بیرجند معرفی شدند.

همچنین شماری از مدیران ادارات شهرستان بیرجند در این نشست معارفه شدند.