استاندار خراسان جنوبی از بازار دام سبک و سنگین نهبندان که از پروژه‌های هاب شتر با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد است، بازدید کرد.

حمید ملانوری که روز دوشنبه در ادامه بازدید از پروژه‌های هاب (مرکز منطقه‌ای) شتر به شهرستان نهبندان رفته است، از بازار دام سبک و سنگین بازدید کرد.

این پروژه که در حاشیه شهر نهبندان واقع شده، نقش کریدور انتقال و فروش دام سبک و سنگین را ایفا می‌کند و ۴۰ غرفه تعبیه شده در این مجموعه، امکان عرضه ۳ هزار راس دام سبک و ۳۰۰ دام سنگین به ویژه شتر را به‌صورت روزانه دارد.

ایجاد انبار کنسانتره و علوفه نیز بازار مستقیم را برای تامین نیاز دامداران منطقه فراهم کرده است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۴۳ نفر را در این مرکز عرضه دام فراهم کرده و ایجاد بستر فروش دام مناطق گرمسیری در فضای مجازی از برنامه‌های ستاد برای سودآوری غرفه‌داران در این مرکز است.

استاندار خراسان جنوبی از کشتارگاه دام سبک و سنگین نهبندان هم بازدید کرد.

این کشتارگاه در راستای تکمیل زنجیره هاب شتر ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد تومان، این کشتارگاه را در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث می‌کند و راه‌اندازی کامل این کشتارگاه زمینه اشتغال پنج نفر را به طور مستقیم فراهم می‌آورد.

امکان کشتار روزانه ۵۰ رأس دام سبک و پنج رأس دام سنگین در این مجموعه وجود دارد و خط بسته‌بندی گوشت قرمز این کشتارگاه با امکان پیش سردکن در حال حاضر دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

این بازدیدها با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و تعدادی از مسئولان شهرستان نهبندان انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی امروز از ایستگاه تحقیقات شتر و گونه‌های مرتعی طرح هاب شتر نیز بازدید کرد.

این ایستگاه موسوم به مرکز “به نژادی شتر” به عنوان بخش پیشران طرح هاب شتر در دشت بجد شهرستان بیرجند واقع است و با هدف تولید گونه‌های برتر ژنتیکی شتر برای گله‌های روستایی، تحقیقات درخصوص گونه‌های مرتعی بوم استان و توسعه آنها و نیز تولید علوفه و شیر برای مصرف در استان راه‌اندازی می‌شود.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ایجاد این ایستگاه ۱۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده و زمینه اشتغال مستقیم هفت نفر را نیز فراهم آورده است.

این مجموعه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون با ۲۰۰ نفر شتر و سه هکتار سطح زیر کشت گونه‌های گیاهی آماده بهره‌برداری است.