استاندار خراسان جنوبی گفت: در جنگ تفسیرها، روایت‌ها و اراده‌ها قرار داریم و اقناع افکار عمومی باید مد نظر همه نخبگان و افراد دارای تریبون قرار گیرد.

جواد قناعت  آیین اختتامیه دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی (حامیم) در دانشگاه بیرجند افزود: هر کسی در زمان حاضر اراده و عزم داشته باشد، می‌تواند پیشرفت و توسعه را رقم بزند که این مساله مهم در جوانان امروز جامعه وجود دارد.

وی گفت: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری بدون استثنا در همه فرمایشات خود از آن نام می‌برند، امید و نشاط در جامعه است در حالی که بعضی سیاسیون در سطوح ملی و برخی خواص القا می‌کنند کشور به بن بست رسیده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کشور به بن بست نرسیده بلکه این افراد به بن بست رسیده‌اند اظهار داشت: برخی ظاهر اسلامی اما افکار غربی داشتند که به برکت فناوری‌های نوین همه چیز مشخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو باید مطالبه‌گر باشد ادامه داد: دانشجویان باید در حوزه‌های مختلف مطالبه‌گری کنند و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز وظیفه پاسخگویی دارند.

قناعت گفت: یکی از موضوعات کلیدی مد نظر مقام معظم رهبری، جوان‌گرایی در مدیریت‌ها است که دانشجویان باید در این زمینه مطالبه‌گری داشته باشند.

وی بیان کرد: برقراری ارتباط بین دانشجویان بعد از گذشت ۲ سال از شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی که آموزش‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شد اکنون جالب و دیدنی است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: دانشجویانی که در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فعال هستند بدون شک می‌توانند فعالیت‌های دانشگاه‌ها را جهت‌دهی کنند.

وی گفت: اجرای طرح حامیم و کارگاه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی، کار ارزشمند و خوبی است و این دوره‌ها می‌تواند در زمان‌های خاص ادامه یابد.

قناعت افزود: در یک سال اخیر استقرار دولت مردمی سیزدهم شاهد حرکت‌های جهشی و انقلابی فراوان در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه تبیین دستاوردها به‌ویژه اقناع افکار عمومی از عهده جوانان بر می‌آید اظهار داشت: در جنگ اراده‌ها، تفسیرها و روایت‌ها قرار داریم که هر کسی براساس صنف و جناح خاص خود آن را تفسیر می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در تبیین دستاوردها به‌ویژه جریان انقلاب ضعیف عمل می‌کند در حالی که با وجود کم‌کاری‌های هشت سال گذشته اما در یک سال اخیر اتفاقات بسیار مبارکی افتاده است.

وی با اشاره به سفرهای استانی رئیس‌ جمهور عنوان کرد: اقدامات و دستاوردهای دولت باید به زبان مردم و ادبیات مختلف تشریح شود.

قناعت یادآور شد: زمانی همه درخواست واردات واکسن به کشور را داشتند اما اکنون مسئولان دانشگاه درخواست دارند مردم برای واکسیناسیون مراجعه کنند لذا مطالبات تغییر کرده است.

وی به اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: هر سال دولت بخش اعظمی از منابع کشور را باید در زمینه ارز و یارانه‌ تزریق می‌کرد در حالی که دوسوم آن منحرف می‌شد اما با اجرای این طرح اقتصادی جلوی بسیاری از انحرافات گرفته شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: نیروها و جریان انقلاب جانانه، علمی و کارشناسی شده کار می‌کنند و آن را انعکاس می‌دهند اما انعکاس‌ها به‌روز نیست و نوع انتقال دادن‌ها باید در جامعه و متناسب با حوزه‌های مختلف، متفاوت باشد.

وی در این نشست درخصوص اقدامات انجام شده در یک سال گذشته از جمله اجرای طرح نهضت ملی مسکن و پیگیری انتقال آب به استان توضیحاتی ارائه کرد.

طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی (حامیم) با حضور ۲۵۰ دانشجو از پنجم شهریور در دانشگاه بیرجند آغاز شد و تا امروز یازدهم شهریور ادامه داشت.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور