#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: درک و فهم درست از مسائل، تعامل و احترام به دغدغه‌های سرمایه‌گذاران، اهمیت ویژه دارد و تکلیفی برعهده مدیران است.

جواد قناعت در آیین افتتاح فاز اول کشتارگاه صنعتی دام و شتر مرغ قهستان در منطقه آرک شهرستان خوسف افزود: مدیری که فهم و درک درستی دارد دغدغه‌های سرمایه‌گذار را به‌خوبی تشخیص می‌دهد و با دلسوزی، دغدغه‌مندی و صرف وقت شبانه‌روزی پیگیر حل مشکلات و رفع موانع سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی تاکید کرد: حل مشکلات سرمایه‌گذاران تضمین‌کننده اقتصاد، معیشت و رفاه خوب برای کشور و استان است و باید شرایط به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران به‌راحتی به مسوولان دسترسی داشته باشند، مدیران هم دغدغه‌های سرمایه‌گذار را به‌درستی بفهمند و پیگیر رفع آنها باشند.

استاندار خراسان جنوبی از مدیران دغدغه‌مند تشکر کرد و گفت: این دغدغه‌مندی از نتایج و آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به فلسفه اصلی تشکیل انقلاب اسلامی براساس بیانات امام راحل افزود: امام راحل می‌فرمایند که فلسفه اصلی انقلاب اسلامی ایجاد حیات طیبه است.

قناعت اظهار داشت: حیات طیبه یعنی زندگی پاک، خوب و بانشاط، اینکه زندگی ما بر مدار اخلاق و دینداری باشد و انسانیت، اخلاق‌مداری و درک متقابل بر جامعه حاکم باشد، وقتی حیات طیبه در جامعه ایجاد شود، توسعه و پیشرفت در حوزه‌های عمرانی، زیربنایی و اقتصادی هم در پی آن محقق می‌شود.

وی گفت: اگر مدیر درک صحیح از حیات طیبه که فلسفه انقلاب است، داشته باشد از دغدغه‌های سرمایه‌گذار هم درک صحیح خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از سرمایه‌گذار کشتارگاه صنعتی در خوسف برای ایجاد ظرفیت گسترده کشتار دام در این مجموعه ادامه داد: تامین دام، ساماندهی کشتارگاه‌های سنتی و قدیمی و نبود امکان صادرات شتر مرغ از دغدغه‌های سرمایه‌گذار است.

وی بیان کرد: پیشنهاد شد که بخشی از دام مورد نیاز برای کشتار در کشتارگاه صنعتی خوسف از استان فراه افغانستان تامین شود که در این راستا رایزنی‌های لازم انجام می‌شود البته در این زمینه باید کشور همسایه بیش از گذشته برای توسعه مراودات تجاری پای کار بیاید ولی ما در استان مشکلی نداریم.

قناعت گفت: برای تامین دام سنگین، سبک و شتر مرغ هم سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، فرمانداری خوسف و مجموعه مسوولان متولی در استان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی افزود: با همراهی‌ خوب مسوولان و زحمات سرمایه‌گذار این کشتارگاه خوب به نتیجه رسید و شاهد افتتاح این طرح عظیم هستیم، درخصوص نبود امکان صادرات شتر مرغ هم به عنوان یکی از دغدغه‌های سرمایه‌گذار تصمیم استانی نیست بلکه ملی است که ما هم پیگری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا در آینده نزدیک این مشکل حل شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در زمینه ساماندهی کشتارگاه‌های سنتی و قدیمی انتظار این است که سازمان جهاد کشاورزی و مسوولان متولی در استانداری این موضوع را به‌جد پیگیری و کمک کنند تا ساماندهی لازم انجام شود و در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی فاز دوم این مجموعه باشیم.

بزرگترین کشتارگاه صنعتی دام شرق کشور با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری همزمان با نهمین روز دهه فجر در منطقه آرک شهرستان خوسف افتتاح شد. فاز اول کشتارگاه صنعتی دام و شتر مرغ قهستان روز چهارشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

این کشتارگاه صنعتی دام و شتر مرغ با زیربنای ۱۷ هزار مترمربع در زمینی به مساحت پنج هکتار در منطقه آرک احداث شده است.

همزمان با نهمین روز دهه فجر واحد فرآوری معدن طلای شادان خوسف نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان خوسف به بهره‌برداری رسید. این واحد فرآوری ماده معدنی طلا در زمینی به مساحت هزار و ۷۰۰ هکتار احداث شده و بخش خصوصی ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه‌گذاری کرده است.

استاندار خراسان جنوبی که روز چهارشنبه برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی و اقتصادی به شهرستان خوسف سفر کرد، در آیین کلنگ‌زنی ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف هم حضور یافت.

کارخانه تولید کاشی ساختمانی با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف احداث می‌شود که صادرات‌محور است و زمینه اشتغال ۲۲۳ نفر را به‌صورت مستقیم فراهم خواهد کرد.

همچنین عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره آهن در شهرک صنعتی خوسف آغاز شد، کارخانه تولید کنسانتره آهن توسط یک سرمایه‌گذار از کشور چین احداث می‌شود و حجم سرمایه‌گذاری در این زمینه پنج میلیون دلار برای احداث کارخانه و پنج میلیون دلار در قالب سرمایه در گردش پیش‌بینی شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.