استاندار خراسان جنوبی گفت: در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید مسائل و موضوعات کلان استان مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد حل و فصل آنها باشیم.

 جواد قناعت در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، افزود: مسوولان استان برای پیگیری مباحث تنها به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اکتفا نکنند و جلسات تخصصی و موردی ذیل شورا را نیز برگزار کنند.

وی گفت: به عنوان مصوبه این جلسه با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و رئیس اتاق بازرگانی بیرجند و عضویت دستگاه‌های متولی، جلسات تخصصی ذیل شورا در راستای رفع ابهام مسائل برگزار شود و موضوعات کلی و غیرقابل حل به شورا انتقال داده شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مباحث مطرح شده در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید از جامعیت بالایی برخودار باشد، عنوان کرد: مسائل ابتدایی و برخی مسائل خرد در جلسات تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و موارد لازم به شورا منتقل شود تا در این شورا شاهد حل و فصل موضوعات کلان مطرح شده باشیم.

وی افزود: هرچه جلوتر می‌رویم، موضوعات و دستور کارهای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نسبت به گذشته جدی‌تر و فنی‌تر است اما انتظار می‌رود سطح موضوعات را ارتقا دهیم و اگر براساس خروجی این جلسات بتوانیم مجوز ملی برای حل برخی مسائل استان بگیریم، بسیار ارزشمند خواهد بود.

قناعت با تاکید بر اینکه باید همه استان را در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ببینیم و مشکلات سایر شهرستان‌ها هم در شورا مطرح شود گفت: برخی موضوعات و مسائل مطرح شده، فراگیر در همه شهرستان‌ها بوده و برخی موضوعات خاص و استثنایی است که بررسی و ارائه راهکارها برای همه موضوعات در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: انتظار این است که همه کمیته‌های اتاق بازرگانی بیرجند فعال شوند و اکنون ۲ کمیته فعال است که گزارشات ارائه شده خوب نیست و انتظار داریم تمامی کمیته‌ها برای حل مسائل مختلف ورود پیدا کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هرچه بحث‌ها جدی‌تر و متناسب با دستورالعمل باشد به نفع تمام استان خواهد بود.

وی با اشاره به آغاز نهضت احیای واحدهای تولیدی در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری با همکاری دستگاه‌های متولی، گفت: این اقدام خوب و ارزشمند است که انتظار می‌رود در جلسات بعدی برای آن وقت گذاشته شود.

قناعت افزود: در جلسات بعدی احیای واحدهای راکد یکی از موضوعات و دستور کار جدی ما در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باشد تا هم گزارش و آمار خوبی از فعال‌سازی واحدها داشته باشیم و هم مشکلات واحدهای مساله‌دار در این شورا مطرح و مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد احیای واحدهای راکد بیشتری در خراسان جنوبی در راستای رونق تولید باشیم.

وی با اشاره به سفر سفیر قرقیزستان در ایران به خراسان جنوبی که اوایل هفته آینده انجام خواهد شد، عنوان کرد: در جلسات با سفیر قرقیزستان ظرفیت‌های استان به خوبی توسط مسئولان متولی مطرح شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش خصوصی، مسئولان دولتی و رسانه‌ها به تبیین ظرفیت‌های استان بپردازند تا این سفرها رهاورد خوبی برای استان داشته باشد، بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی، دیدار با فعالان اقتصادی و بازدید از ظرفیت‌های گردشگری از مهمترین برنامه‌های برنامه‌ریزی شده در استان است.

وی ادامه داد: عدالت این نیست که در همه شهرستان‌ها سایت انتقال صنوف آلاینده ایجاد شود، در این خصوص اولویت را باید به شهرهای دارای بیشترین مشکل و چالش بدهیم.

قناعت گفت: مشکل صنوف آلاینده در همه شهرهای استان موضوعیت ندارد و بیشتر در سه شهر استان مطرح است که حل مسائل مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

وی روند ارائه زیرساخت‌ها در صنوف آلاینده بیرجند را خوب ارزیابی کرد و گفت: راه دسترسی سایت صنوف آلاینده بیرجند به دلیل یکسری مشکلات کاری زمان‌بر است اما در دستور کار استان قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی از معاونان اقتصادی و عمرانی خود خواست نشستی را با حضور دستگاه‌های متولی، شهرداری‌ها و فرمانداران برای بررسی آخرین وضعیت انتقال صنوف آلاینده در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، قاینات و بشرویه برگزار کنند.

وی گفت: در این جلسه محل تامین اعتبار طرح انتقال صنوف آلاینده از اعتبارات ملی، استانی و مصوبات سفر دوم رئیس‌ جمهور مشخص شود.

قناعت با اشاره به سایر موارد مطرح شده در این نشست از جمله روند پرداخت تسهیلات و نحوه همراهی بانک‌ها، همچنین شفاف‌سازی و عدالت در پرداخت تسهیلات از سوی برخی اعضا گفت: اگر در این خصوص ابهام باشد، دستگاه‌های نظارتی فعال هستند و در این خصوص دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور