#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: در تخصیص اعتبارات، عدالت در توزیع و توسعه متوازن مدنظر باشد و اعتبارات مربوط به سرفصل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان بر مبنای شاخص‌ها توزیع می‌شود.

جواد قناعت روز شنبه در نخستین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی در سال جاری افزود: در سفرهای شهرستانی بعد از بیان مشکلات و درخواست‌هایی در خصوص جاده و آب، بحث توزیع اعتبارات بیشترین حجم مطالبات را از سوی مردم دارد.

وی بیان کرد: در بحث توزیع اعتبارات نکته تأکیدی، لحاظ کردن شاخص‌هایی که مرکز ابلاغ می‌کند نیست بلکه مدیران می‌توانند از این شاخص‌ها به عنوان شالوده استفاده کرده و برش‌های استانی برای آن لحاظ کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دستور کار هدف‌گذاری رشد اقتصادی در سطح کشور و استان در سال جاری اظهار داشت: رشد اقتصادی استان امسال هشت درصد پیش‌بینی شده که باید به صورت ۳.۵ درصد بهره‌وری و ۴.۵ درصد ارتقای سرمایه‌گذاری محقق شود.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری امسال بر اصلاح ساختار بودجه و برنامه‌محوری تاکید کردند در این خصوص لازم است دستگاه‌ها پروژه‌های تأثیرگذار در رشد اقتصادی را تعریف و دنبال کنند تا ضمن جبران عقب ماندگی‌های قبلی در پایان سال به این رشد هشت درصدی دست یابیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: فرمانداران هم باید در شهرستان‌ها، برای تحقق این موضوع پیگیری‌های لازم را انجام داده و در فرصت باقیمانده پیشنهادات و نظرات خود را ارسال کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین یادآور شد: تأکید مقام معظم رهبری در تعیین این شعار، دانش بنیان‌های جدید است.

قناعت گفت: برای تحقق شعار سال، لازم است کارگرهایی که به صورت سنتی در حال کار و فعالیت هستند مهارت کافی را کسب کنند تا بهره‌وری بالا رفته و افزایش تولید رقم بخورد.

وی با اشاره به دستور کار طرح نیروی کار سال ۱۴۰۰ تأکید کرد: در این طرح، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در طول سال چهار مرتبه از نیروی کار آمارگیری انجام می‌دهد که نتایج این آمارها، پایه برنامه‌ریزی‌ها خواهد بود.

نخستین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی با پنج دستور کار طرح و بررسی برنامه‌های کمی استان به منظور تحقق رشد اقتصادی هدف گذاری شده در سال ۱۴۰۱، معرفی الگوی توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری و شاخص‌های مرتبط با آن، طرح و بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست، گزارش عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان و گزارش نتایج طرح نیروی کار سال ۱۴۰۰ برگزار شد.