#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

در سفر استاندار به شهرستان سرایان بیش از ۱۹ میلیارد تومان به حوزه‌های مختلف اختصاص یافت.
استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از وظایف اصلی مسئولان این است که با بیان واقعیت‌ها، توطئه دشمن را در زمینه القای ناامیدی در کشور خنثی کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در نشست شورای اداری شهرستان سرایان افزود: خط نخ‌ نمای به بن بست رسیدن نظام توسط دشمن، با هدف ایجاد ناامیدی در بین گروه‌های مختلف مردم شکست خورده است.

وی بیان کرد: برای اولین بار لایه‌های بالای قوای سه گانه کشور به دست افراد انقلابی افتاده که این موضوع سبب ایجاد تعامل بسیار خوبی بین سران سه قوه شده است.

به گفته وی؛ از این فرصت طلایی ارتباط قوا باید برای جهش در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش اقتصادی استفاده کنیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از موضوع‌های اساسی در جنگ روانی دشمن القای این مطلب است که نظام جمهوری اسلامی ایران به بن بست رسیده و برای جا انداختن این تفکر غلط در بین مردم، از هیچ تلاشی تاکنون دریغ نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی دشمن از طرح این موضوع، ایجاد ناامیدی در بین مردم  است.

قناعت تصریح کرد: دشمن در تلاش است موفقیت‌ها را کوچک و مشکلات را بزرگ نشان دهد و تعدادی از سلبریتی‌ها و سیاسیون داخل کشور، تحت تأثیر عوامل خارج کشور در این خصوص با دشمن همکاری می‌کنند.

وی متذکر شد: مزدوران داخلی هم با تولید فیلم‌هایی درصدد سیاه نمایی در زمینه مشکلات موجود در کشور هستند تا با انجام این کار بلکه بتوانند بقیه عمر خود را در کشورهای غربی و اروپایی بگذرانند.

استاندار خراسان جنوبی هدف اصلی دشمن از انجام این کار را ایجاد ناامیدی در کشور برای فراهم کردن زمینه برگشت طاغوت و ارتجاع اعلام کرد و اظهار داشت: این در حالی است که در سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی مشاهده کردید مردم به راحتی با مقام ارشد دولت در استان مسایل و مشکلات خود را مطرح کردند و فضای خیلی خوبی بین مردم و مسئولان وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای غربی و اروپایی، خبری از این مسایل نیست، تصریح کرد: کسانی هم که در داخل کشور از نظر اعتقادی به کشورهای اروپایی وابسته‌اند، چون از جنس مردم نیستند، تحمل حرف‌های آنها را ندارند.

قناعت بیان کرد: مسئولان نظام چون از جنس مردم هستند، وقتی در بین آنها حضور می‍ یابند، مردم به راحتی با آنها صحبت کرده و مسئولان هم به حرف‌های آنها گوش می‌کنند.

به گفته وی؛ این ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولان، نشانگر پویایی و سرزندگی در کشور است و نشان می‌دهد که مردم از نظام و دولت ناامید نیستند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر روز شاهد آن هستیم که در آمریکا تعدادی از دانش آموزان و افراد دیگر بر اثر تیراندازی کشته می‌شوند، گفت: بیان مشکلات از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است اما این کار باید به گونه‌ای باشد که سبب ایجاد ناامیدی در جامعه نشود.

وی با اشاره به اینکه در سفر هیات دولت به خراسان جنوبی، تعدادی از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی که از سال‌های گذشته آغاز شده اما نیمه تمام مانده بود، بازدید شد، اظهار امیدواری کرد: با مصوباتی که در این سفر داشتیم و با اعتباراتی برای تکمیل آنها اختصاص یافت، روند تکمیل این پروژه ها تسریع می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در ششمین سفر شهرستانی خود به سرایان در شمال استان رفت و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار سرایان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی وی را در این سفر همراهی کردند.

حضور در گلزار شهدای سه‌قلعه و آیسک، بازدید از محور آنتنی چاه غیاث، پروژه پایگاه اورژانس جاده‌ای چاه طالب، معدن بنتونیت، گود باستانی سه‌قلعه، افتتاح همزمان طرح‌های کشاورزی، بازدید از سالن ورزشی آیسک، مجتمع دامداری، سالن آمفی تئاتر، دانشکده کشاورزی و پیست موتورسواری در سرایان، حضور در شورای اداری شهرستان و دیدار با خانواده شهید از جمله برنامه‌های سفر استاندار به سرایان بود.

شهرستان سرایان که دارای ۲ بخش سه‌قلعه و آیسک است، در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

بزرگترین ذخیره شناخته شده ماده معدنی بنتونیت ایران در این شهرستان است.