رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: در خصوص بازارچه‌های مرزی انتظار ما این است خرده‌فروشی در بازارچه مرزی یزدان ایجاد شود تا سبب ترغیب تجار افغانی شود و راه نجات تجارت استان خرده‌فروشی مرزی است.

داود شهرکی، در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی خراسان‌جنوبی در شهرستان زیرکوه، با تاکید بر اهمیت برند سازی واحدهای تجاری اظهار داشت: قدم نخست در حوزه تجارت داخلی و خارجی برندسازی محصولات تولیدی است.

وی به وضعیت بازارچه‌های مرزی استان اشاره و تصریح کرد: در سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صادرات و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران به استان مکاتبه‌ای با گمرکات ایران انجام شد و موافقت برای بازگشایی یک طرفه بازارچه یزدان صورت گرفت.

شهرکی با اشاره به ثبت نام ۶۲۷۴ خانوار در سامانه مرزنشینان افزود: ۱۸ هزار و ۸۳۴ نفر از شهرستان زیرکوه دارای کارت الکترونیک مرزنشینان هستند و ۱۷۴ فقره نیز کارت پیله وری برای این شهرستان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه معدن ظرفیت‌های خوبی در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: معدن سنگ آهن یکی از این معادن شهرستان بوده که با ذخایر سنگ آهن نیاز آهن واحدهای صنعتی استان را تامین می‌کند که تاکنون ٢٠٠ میلیون تومان هزینه اکتشاف برای این معدن انجام شده است.

شهرکی ادامه داد: نیاز واحدهای صنعتی استان به سنگ آهن در سال آینده بالغ بر یک‌میلیون تن بوده که این معدن می‌تواند ظرفیت خوبی برای تامین سنگ آهن واحدهای صنعتی استان محسوب شود.

وی اضافه کرد: با توجه به جوان بودن شهرستان زیرکوه تمرکز خود را در این شهرستان بر شناسایی ذخایر معدنی قرار داده‌ایم و حداقل ۴ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی همچنین از انجام مطالعات اکتشافی مواد معدنی در نوار مرزی استان به مساحت ۲۷۰۰ کیلومتر مربع  خبر داد و گفت: در نوار مرزی زیرکوه ماده معدنی لیتیوم شناسایی شده و در مرحله صدور پروانه اکتشاف جهت تکمیل مطالعات اکتشافی میباشد.

شهرکی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار کیلومتر مربع مطالعات ژئوفیزیک هوایی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان انجام و ۸ محدوده مستعد فلزی شناسایی شده است، یادآور شد: تمرکز سازمان در این شهرستان بر شناسایی معادن و ایجاد صنایع معدنی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه بازارچه مرزی شرایط خوبی در این شهرستان محیا است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در بحث بازارچه‌های مرزی بحث خرده‌فروشی در بازارچه یزدان ایجاد شود تا سبب ترغیب تجار افغانی شود زیرا راه نجات تجارت در استان و شهرستان های مرزی خرده‌فروشی مرزی است

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله