?استاندار خراسان جنوبی از کمک ده میلیارد تومانی استان به احداث زائر سرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس خبر داد.
حمید ملانوری با اعلام این خبر در جلسه هم اندیشی هیئت مدیره بنیاد زائر کشور که پیرامون بررسی روند اجرای عملیات احداث زائر سرای خراسان جنوبی در مشهد برگزار شد، اقدامات انجام شده را قابل تقدیر خواند و گفت: اصل و اساس کار در احداث زائر سراها بر مبنای کارهای خیرخواهانه می باشد.
?وی بزرگترین نعمت ما ایرانی ها را وجود مضجع شریف حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و امامزادگان دانست و ادامه داد: این مکان های مقدس پناهگاه مردم می باشند.
?استاندار تصریح نمود: مسئولان مکلفند در کنار مردم، با تعامل و هم افزایی ساخت زائر سرا را همراهی کرده و روند اجرای کار را شتاب ببخشند.
?ملانوری افزود: با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب، هنوز هم گروه هایی داریم که توفیق زیارت آستان مقدس امام رضا(ع) را نداشته اند و این زائر سرا می تواند نیاز عمده این عزیزان را برطرف کند.
?وی به اعتبار مورد نیاز این پروژه جهت تکمیل و بهره برداری اشاره کرد و افزود: این پروژه ۴۰ میلیارد تومان هزینه‌ دارد که ۳۰ میلیارد تومان آن توسط بنیاد زائر در قالب تسهیلات و کمک های خیرین پرداخت می شود و بقیه نیز با بهره گیری از ظرفیت ماده ۹۷ تأمین خواهد شد که در این زمینه سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف است پیگیری های لازم را انجام دهد.
?استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که کمک های استان به صورت نقدی و همچنین در قالب کالاهای مورد نیاز اهدا خواهد شد، یک میلیارد تومان به صورت نقدی و ۵۰۰ تن سیمان به پروژه اهدا نمود.
?شایان ذکر است: این جلسه که با حضور امیدی جانشین مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری حرم های مطهر و اعضای بنیاد زائر استان همراه بود، به بحث و رایزنی درخصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه زائرسرا و ارائه راهکارهایی برای شتاب بخشی به روند اجرای کار گذشت.