فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از متلاشی شدن باند بزرگ سرقت در بیرجند خبر داد و گفت: قطعات دکل‌های برق و مخابرات در قالب فروش مزایده‌ای از سارقان کشف و ضبط شده است.

سردار ناصر فرشید روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بسیاری از این اقلام نو و دست اول است لذا سازمان‌ها باید با نصب دوربین‌های مداربسته نسبت به نگهداری اموال دولتی اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های پلیس آگاهی نیروی انتظامی کنترل مجوز مراکز خرید و فروش ضایعات زیر نظر اتحادیه‌های مختلف، مال‌خرها و فروشندگان اموال سرقتی است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری سه نفر از فروشندگان ضایعات اقلام‌ فلزی خبر داد و گفت: طی هفته جاری بعد از فرایندهای اطلاعاتی و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی نیروی انتظامی، پنج متهم نیز شناسایی شده‌اند که پیگیری و دستگیری آنها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی اموال کشف شده پلیس‌آگاهی استان طی عملیات اخیر بیش از ۲۰ میلیارد ریال است.

سردار فرشید افزود: اموال مکشوفه اخیر شامل دکل برق، سوئیچ، کابل و دکل مخابرات، دوربین راهداری، لوازم خانگی، دوچرخه، موتور پمپ ‌آب، ابزارآلات و سایر اقلام سرقتی است.

وی با اشاره به نمایشگاه مجازی اموال مکشوفه (نما) گفت: مالباختگان می‌توانند برای شناسایی اموال خود به سامانه نما www.police.ir مراجعه و با وارد کردن کد ملی نسبت به شناسایی اقدام کنند، سپس با ارائه اسناد و اعلام شکایت و صحت آن اموال مسروقه استرداد خواهد شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی همچنین با اشاره به تعطیلات عید نوروز و سفرهای برخی شهروندان افزود: مسافران از وضعیت امنیتی و حراست منازل خود اطمینان حاصل کنند و از اماکن استراحت و اموال خود مراقبت کرده و درب خودروهای خود را قفل کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه محسوس و غیر محسوس نیروی انتظامی در جاده‌های مواصلاتی و مناطق شهری انجام می‌شود گفت: هر قدر شهروندان نکات ایمنی و حفاظتی را بیشتر رعایت کنند، دست سارقان برای دزدی بسته‌تر خواهد بود.