اولین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان خوسف ویژه نوروز ۱۳۹۷ به ریاست محمد شفیعی، فرماندار و رییس ستاد سفر شهرستان خوسف، معاون گردشگری استان، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی خوسف و اعضای ستاد سفر شهرستان، ۲۶ بهمن‌ماه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوسف، در این جلسه فرماندار شهرستان خوسف خواستار همکاری و تلاش مضاعف ارگان‌های مختلف برای توسعه و معرفی جاذبه تاریخی و گردشگری شهرستان به مردم و مخصوصا مسافران و گردشگران ورودی شد و گفت: باید به بهترین وجه ممکن خدماتی شایسته و درخور هموطنانی که شهر ما را به عنوان مقصد یا مسیر سفر انتخاب می‌کنند، به آن‌ها ارایه دهیم و لازم است نهایت تلاش و کوشش خود را در جهت رضایتمندی این عزیزان به کار بندیم.

شفیعی از راه‌اندازی بزرگترین زیستگاه حیوانات وحشی در گواب با پذیرایی از ۱۰۰ گونه جانوری در آینده نزدیک خبر داد و از همه دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر شهرستان خواست تا با برنامه‌ریزی و مدیریت هدفمند به استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی بروند.

در ادامه مرتضی عربی، معاون گردشگری استان نیز در این جلسه به اهمیت بالای گردشگری و نقش آن در تولید اشتغال اشاره کرد و گفت: میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان حلقه‌ای از زنجیره بزرگ گردشگری عمل می‌کند و این حلقه هرچند قوی و مستحکم عمل کند، برای رونق صنعت گردشگری باید تمامی حلقه‌های این زنجیزه به درستی و کارآمدی عمل کنند و تحت یک سیاست کاری واحد و روشن در جهت احیای گردشگری استان به پیش روند.

او با بیان کسب رتبه دوم خراسان جنوبی در ستاد سفر سال ۱۳۹۶، از حمایت دولت از بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید تمامی توان خود را در جهت رونق بخشیدن به گردشگری با اعطای تسهیلات مرتبط به کار بسته است و با توجه به وسعت ۱۵۱۰۰۰ کیلومتری استان و وجود جاذبه‌های خاص و ویژه طبیعی، گردشگری و تاریخی، صنعت گردشگری می‌تواند جایگزینی مناسب به ارزشمند به جای صنعت کشاورزی باشد.

عربی از لزوم اجرا و نصب بیلبوردهای معرفی و اطلاع‌رسانی در ورودی شهر گفت و اعلام کرد نصب تابلوهای دوزبانه معرفی آثار و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری در سطح شهرستان می‌تواند کمک بسزایی در جذب گردشگری و مسافرانی که این استان مسیر سفر آنها است، ایفا نماید.

علی صالحی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ضمن ارایه گزارشی از عملکرد ستاد سفر شهرستان در سال ۱۳۹۶ در قالب تصویر و نمودار، از کلیه دستگاه‌های عضو ستاد سفر درخواست کرد ضمن حفظ وحدت و هماهنگی در چارچوب کمیته‌های ده‌گانه عمل کنند و از رشد ۴برابری فروش محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان در ایام نوروز ۹۶ نسبت به سال قبل خبر داد و گفت این مهم در سایه همدلی و مشارکت همه جانبه دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله