پرونده ارتقای روستاهای حاجی‌آباد و امیرآباد بیرجند با پیگیری استاندار خراسان جنوبی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت.

 “حمید ملانوری” در دیدار با “زهرا احمدی” مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در تهران مسایل استان را پیگیری کرد.

موضوع ارتقای سطح روستاهای حاجی‌آباد و امیرآباد به شهر از مهمترین مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

استاندار خراسان جنوبی با استفاده از این فرصت در زمینه دیگر مسایل مرتبط با شهرها و روستاهای استان نیز بحث و گفت و گو کرد.

“زهرا احمدی” مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور نیز پس از دریافت اطلاعات لازم درخصوص روستاهای امیرآباد و حاجی‌آباد و علت درخواست استان، برای تسریع در انجام اقدامات کارشناسی و قانونی درباره این موضوع قول مساعد داد.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه (ششم آبان امسال) از ۲ روستای امیرآباد و حاجی‌آباد در بیرجند با هدف پاسخگویی به مطالبات مردم بازدید کرد.

ملانوری پس از بازدید میدانی از روستاهای امیرآباد و حاجی‌آباد در جمع معتمدین این مناطق با بیان اینکه موارد مطرح شده توسط اعضای شورا و دهیاران روستاها، ثبت و پیگیری خواهد شد گفت: برخی موارد به کار کارشناسی و نشست‌های تخصصی نیاز دارد.

وی حل چند موضوع اساسی را مقدمه رفع مشکلات این ۲ روستا عنوان کرد و افزود: مهمترین موضوع، ارتقای سطح این ۲ روستا به شهر است که قبل از این هم بحث شده اما به جایی نرسیده است.

استاندار خراسان جنوبی با مخاطب قرار دادن مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری از وی خواست طی چند روز آینده پرونده ارتقای این روستاها را به‌روز کرده و با تبدیل کردن آن به پرونده تقسیماتی، شرایط را برای پیگیری موضوع در مرکز مهیا کند.

امیرآباد و حاجی‌آباد از روستاهای اقماری شهر بیرجند محسوب می‌شوند که طی سال‌های اخیر با افزایش جمعیت مواجه بوده‌اند.

توسعه و الحاق ۲ روستا به یکدیگر و در نهایت به محدوده شهر بیرجند به جهت افزایش سطح خدمات از مهمترین مسایلی است که به‌طور ویژه توسط فرمانداری بیرجند دنبال شده است.