اندرزگاه قرآنی زندان مرکزی بیرجند روز یکشنبه با حضور شماری از مدیران قضایی و اجرایی استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی در مراسم افتتاح طرح‌های اندرزگاه قرآنی و بهسازی اندرزگاه نیکی‌ها در زندان مرکزی بیرجند گفت: همه مشکلاتی که بشر امروز دارد نتیجه جدا شدن از فرهنگ قرآنی و فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: اگر زندگی ما زندگی دینی و قرآنی باشد این همه مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات را نخواهیم داشت پس چاره‌ای جز پناه بردن به قرآن و توجه به آموزه‌های قرآن نداریم.

وی اظهار داشت: مددجویان باید از این فضای قرآنی که برای آنها مهیا شده، نهایت استفاده را داشته و اطمینان داشته باشند که مسوولان دادگستری و زندان به مددجویان این اندرزگاه به لحاظ تخفیف مجازات و دیگر ارفاقات قانونی عنایت ویژه‌ای خواهند داشت.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی هم گفت: در اندرزگاه قرآنی فضای خوبی برای اصلاح و تربیت مددجویان فراهم شده است و ما مسوولان هم مانند مددجویان از برنامه‌های اصلاح و تربیت بهره‌مند می‌شویم.

غلامرضا روشان، بهینه‌سازی و مرمت فضاهای زندان را از برنامه‌های اصلی این اداره کل عنوان کرد و افزود: اندرزگاه قرآنی در زندان مرکزی بیرجند ظرفیت ۲۵۰ نفر مددجو را دارد و اندرزگاه نیکی‌ها نیز با ظرفیت ۳۰۰ نفر ویژه نسوان، مرمت و بهسازی شد.

۲۵۰ مددجو در این مرکز قرآنی به فراگیری علوم قرآنی شامل روخوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ و تفسیر قرآن مشغول شدند.