فرماندار بشرویه گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی جدید این شهرستان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

علی شفیعی افزود: پیمانکار پروژه مشغول فعالیت است و در صورت نبود مشکل جدی در روند اجرای پروژه، ساختمان بیمارستان جدید در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: مقرر شد از محل سفر سال گذشته رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان و شهرستان بشرویه، کل اعتبار اتمام این مرکز درمانی اختصاص یابد که در حال حاضر مشکل تامین اعتبار ندارد و روند احداث با جدیت دنبال می‌شود.

فرماندار بشرویه گفت: بیمارستان ۳۲ تختخوابی بشرویه قرار بود اوایل امسال به بهره‌برداری برسد که به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات به‌وجود آمده تکمیل این طرح مدتی به تاخیر افتاد.

وی عنوان کرد: بیمارستان شفا بشرویه در حال حاضر فعال است و عملیات اجرایی بیمارستان جدید نیز از سال ۱۳۹۱ آغاز شد که تاکنون در زمینه احداث آن ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شفیعی با اشاره به اینکه برق‌رسانی به پروژه انجام شده و گازرسانی در حال انجام است افزود: به زودی خط انتقال آب به پروژه نیز اجرا خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فروردین امسال از روند ساخت این بیمارستان بازدید کرد و برای تکمیل آن قول مساعد داد.

قاسم جان‌بابایی در این بازدید از اجرای طرحی برای تکمیل مراکز درمانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد خبر داد و گفت: بیمارستان جدید بشرویه نیز در همین طرح قرار گرفته است و مابقی اعتبار آن برای تکمیل تامین خواهد شد.

وی افزود: در آینده نزدیک اولین دستگاه سی تی اسکن که وارد استان خراسان جنوبی شود را به بشرویه اختصاص خواهیم داد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه هم خرداد پارسال از بیمارستان ۳۲ تختخوابی بشرویه بازدید کرد و بعد از ارزیابی شرایط موجود برای تکمیل این بیمارستان قول همکاری داد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری بیرجند است.

تعداد بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی از هشت مورد در سال ۹۲ به ۱۴ بیمارستان در حال حاضر رسیده و ۶۰ پروژه عمرانی دیگر با ۴۳ هزار متر مربع زیربنا در دست اجرا است.