#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نایب رییس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در سفر به شهرستان بشرویه از سایت ۵۰ هکتاری تامین اراضی نهضت ملی مسکن شهر بشرویه بازدید کرد.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که شب گذشته از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد، صبح امروز به شهرستان بشرویه سفر کرد و در ادامه برنامه‌ها از سایت ۵۰ هکتاری تامین اراضی نهضت ملی مسکن شهر بشرویه بازدید کرد.

علی نیکزاد در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: هدف از سفر به خراسان جنوبی تلاش برای حل مشکلات مردم است و تلاش می‌کنیم با بهره گیری از اعتبارات ملی گرهی از گره‌های مردم استان باز کنیم.

وی با اشاره به موافقت ساخت خانه ویلایی در سایت ۵۰ هکتاری پروژه مسکن ملی بشرویه با پیگیری حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، افزود: مشکل گاز، برق و آب این طرح به‌زودی با پیگیری‌های انجام شده حل خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث گاز مقرر شد، متقاضیان فقط با واگذاری حق انشعاب از گاز بهره‌مند شوند و در موضوع برق نیز با مساعدت معاون وزیر در امور انرژی با اختصاص پنج میلیارد تومان برای اجرای برق‌رسانی موافقت شد، همچنین در خصوص تامین آب شرب نیز با مساعدت مدیرعامل آبفای کشور با اختصاص ۶ میلیارد تومان این مشکل مرتفع می‌شود.

وی همچنین از پیگیری افزایش ساخت وام مسکن از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: بنیاد مسکن همچنین به متقاضیان کم‌برخوردار شناسایی شده علاوه بر این تسهیلات، ۵۰ میلیون تومان بلاعوض اهدا خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: برای اجرای قانون جهش ملی مسکن و با پیگیری‌های فراوان و اخذ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ۵۰ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر بشرویه برای تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن الحاق شد.

وحید داعی افزود: با بکارگیری مشاور ذیصلاح، اقدامات لازم برای تهیه طرح و انجام مطالعات آماده‌سازی این اراضی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده است و تامین زیرساخت‌های آب و برق نیازمند همراهی و مشارکت دستگاه‌های متولی است.

وی عنوان کرد: در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن تعداد متقاضیان واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهر بشرویه، ۲۰ هزار و ۵۳ نفر هستند که از این تعداد تاکنون ۹۴ نفر تایید شده اند و ۹۲۸ نفر رد درخواست شده‌اند و ۱۰۱ نفر هم انصراف داده‌اند.

داعی ادامه داد: در این راستا در نهایت ۳۴ نفر واریز وجه را انجام و همین تعداد هم تشکیل پرونده داده‌اند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در بدو ورود به بشرویه از روستای حاجی‌آباد این شهرستان بازدید کرد و پس از بررسی مطالبات مردم، برای رفع مشکلات آب، برق و گاز این روستا قول مساعد پیگیری داد.

سرپرست اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: به منظور رفع مشکلات مسکن محرومان و اقشار کم‌درآمد به متقاضیان واجد شرایط در روستای حاجی‌آباد بخش مرکزی بشرویه تعداد ۱۸۴ قطعه مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تامین شده است.

قاسم تنها افزود: تاکنون تعداد ۱۰۸ قطعه در فاز یک به متقاضیان واگذار شده است و مابقی در حال واگذاری است.

وی اظهار داشت: همچنین به هر یک از متقاضیان ساخت مسکن در این روستا، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت شده و به ۲۰ نفر از متقاضیان کم‌برخوردار شناسایی شده علاوه بر این تسهیلات، ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۰ تن سیمان و ۲ تن میلگرد اهدا خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای بازید از طرح های عمرانی و زیربنایی شامگاه دیروز ( سه‌شنبه) به استان خراسان جنوبی سفر کرد و بدو ورود به فرودگاه شهید کاوه بیرجند مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی و معاونانش، برخی از نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان قرار گرفت.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل، مدیرکل اصلاح نژاد معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و معاون سازمان امور عشایری نیز در این سفر نایب رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کنند.

دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نخستین برنامه نیکزاد در بیرجند مرکز استان بود.

زیارت گلزار شهدا و حرم مطهر حضرت موسی الکاظم(ع) طبس، بازدید از محور طبس – یزد و محور ورودی دیهوک، بازدید از محل اجرای طرح مسکن ملی طبس، شرکت در نشست جمع بندی سفر و بررسی پروژه‌ها و مصوبات در محل فرمانداری طبس، مصاحبه مطبوعاتی و حرکت به سمت یزد به صورت زمینی از برنامه‌های دومین روز سفر( چهارشنبه) نایب رییس مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی است.

در این سفر با توجه به محدودیت زمانی، معاونین وزرا و مدیران ستادی از شهرستان‌های فردوس و سرایان بازدید و نتایج آن را در جلسه جمع‌بندی مطرح خواهند کرد.