نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در ایام بصیرت قرار داریم و سرنوشت انسان‌ها را بصیرت رقم می‌زند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار حجت الاسلام مهدی ابوطالبی مسوول طرح ولایت موسسه امام خمینی (ره) افزود: انقلاب ما، انقلاب بصیرت است و نسل اول انقلاب که با اوج فداکاری این نقش را در جهان رقم زدند، گرچه آنچه انجام دادند متعاضد به عقل و علم و وحی بود اما بیش از آن، نقش احساسات بود که آنها را به صحنه وارد می‌کرد.

وی گفت: جوان‌های حالا نسبت به جوان‌های اول انقلاب خیلی تفاوت دارند و بیشترین نقشی که در جوان‌های نسل جدید همچنین نسل آینده وجود دارد، نقش بصیرتی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عوامل بیگانه با فرهنگ زشت غربی در دوران قبل و بعد از انقلاب به دنبال ضربه زدن به هویت اسلامی ما بوده‌اند افزود: ظلم غربی‌ها تنها شامل قتل، جنایت، آواره کردن مردم و ویرانی زیرساخت‌های کشور نبود بلکه با برداشتن انسان‌های عالم، مجرب و فهمیده با ترورهای منافقانه از ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی همچنین ترورهای داعش و سایر موارد بوده است.

وی اظهار داشت: ظلم‌ها و خباثت‌های این کشورهای استکباری تلخ است ولی ثمره شیرینی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: نسل جوان با یک منطق قوی و عزم راسخ و باور بر اینکه در مقابل این غول‌های بیابانی جز با قدرت نمی‌شود؛ چه قدرت علمی یا قدرت نظامی، قدرت اقتصادی و قدرت فرهنگی باشد.

وی افزود: ما یا باید نابود شویم و یا این مانع را از سر راه برداریم و حتی بشود مردم اروپا و آمریکا را هم از دستشان نجات داد؛ در این قضیه احساسات هست، احساسات مقدس هست اما اصلش بصیرتی براساس علم و عقل و وحی است که جوان‌های ما را به یک نوع مقابله ریشه‌ای مجهز کرده است.