رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: خراسان جنوبی الگو و نمونه خوبی برای تعطیلی کانون اصلاح و تربیت در کشور است.

 حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور صبح خراسان جنوبی الگوییی موفق تعطیلی کانون اصلاح و تربیت در کشورامروز در دیدار با استاندار گفت: انگیزه ما از سفر به خراسان جنوبی قدردانی از مسوولان این استان و تلاش در جهت تعطیلی کانون اصلاح و تربیت در کشور بود  که  امیدواریم این اتفاق خوب در سایر نقاط کشور نیز رخ دهد.
حاج محمدی با بیان اینکه کمتر از  ۳ درصد جمعیت زندانیان جرایم کیفری در کشور بانوان هستند افزود: با کمک زنان نخبه در کشور و اقدامات برنامه ریزی شده می‌توان بند نسوان را نیز همچون کانون اصلاح و تربیت تعطیل کرد تا دیگر زندانی زن نیز نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه باید در کنار مسائل مربوط به زندانیان ، غذای فگری آنان را نیز در نظر گرفت افزود: بنا به فرموده امام راحل زندان باید مدرسه آموزش و تربیت اخلاق اسلامی باشد و زندانیان می‌توانند با اصلاح در محیط زندان افرادی مفیدی در جامعه باشند.
استاندار هم  با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که به معنای واقعی زندان‌ها را بدون زندانی و یا  تعداد زندانیان جرایم کیفری را تا حد امکان کاهش دهیم، افزود:  در همین راستا با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی از محل استانداری موفق شدیم ۳۴ زندانی جرایم غیر عمد را به آغوش خانواده هایشان بازگردانیم.
ملانوری با بیان اینکه با اقدامات مشارکتی  باید  ورودی‌های زندان را کاهش داد، افزود: خانواده‌های زندانیان که به شدت در معرض آسیب در اجتماع هستند نیازمند حمایت بوده و آمادگی داریم در قالب طرح‌های فرهنگی و اشتغال زایی از زندانیان جرایم غیر عمد و خانواده هایشان حمایت کنیم.
رئیس کل دادگستری استان هم با بیان اینکه باید از خانواده‌های زندانیان و معیشت آنان حمایت کرد گفت: به عنوان دستگاه قضا خود را موظف به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌دانیم و امیدواریم شاهد بسته شدن بند نسوان استان همچون تعطیلی کانون اصلاح و تربیت باشیم.
حجت الاسلام حمیدی  افزود: از ۲ میلیارد تومان کمک خیران در جشن گلریزان امسال تا کنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نقد شده و این میزان مشارکت نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.
مدیر کل سازمان زندانم‌های استان نیز از اجاره‌ای بودن ساختمان مرکزی اداره کل زندان‌ها  خبرداد و گفت:  برای تکمیل ساختمان نیمه کاری اداره کل زندان‌ها در مجموعه سایت اداری بیرجند که تاکنون ۴۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته، ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
روشان افزود: کمبود اعتبار برای احداث ندامتگاه ۵۰۰ نفره نهبندان  و مشکل تصفیه خانه زندان مرکزی بیرجند نیز از دیگر مسائلی است که نیازرمند اعتبار و حمایت دارد.