رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: فرمانداران بیرجند، درمیان و خوسف با توجه به اینکه تا ۲۰ فروردین باید تعداد شعب اخذ رأی مرحله دوم انتخابات مشخص شود، اقدام لازم را در این خصوص انجام دهند.

سید محمدرضا طالبی در نشست ستاد انتخابات استان که با حضور فرمانداران بیرجند، خوسف و درمیان برگزار شد، با بیان اینکه باید تلاش شود درصد مشارکت مردم از مرحله اول بیشتر باشد افزود: لازم است آموزش های لازم هم به اعضای شعب که در مرحله اول همکاری داشتند و افراد جدید ارایه شود.

وی تصریح کرد: فصل الخطاب ما در انتخابات تنها قانون است تا مرحله دوم انتخابات نیز در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف مانند مرحله اول با سلامت و امنیت کامل برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با قدردانی از همه دست اندرکاران انتخابات در خراسان جنوبی که سبب برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: این در حالی بود که با توجه به سرما و بارش برف در روز برگزاری انتخابات شرایط خاصی در نقاط مختلف استان داشتیم.

وی با اشاره به برگزارش پرشور انتخابات در مرحله اول عنوان کرد: مرحله دوم ۲۱ اردیبشهت امسال برگزار می شود لذا حدود یک ماه و چند روز تا زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات فرصت داریم و ضرورت دارد با بررسی مسایل مربوط به مرحله اول انتخابات، برای تقویت نقاط قوت آن اقدام شود.

طالبی با بیان اینکه پشتیبانی‌های مورد نیاز در مرحله دوم انتخابات هم مانند مرحله اول انجام خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه برنامه‌های مربوط به انتخابات در این مرحله تنها از طریق شبکه های محلی انجام خواهد شد، فرمانداران و شهرداران با توجه به افزایش تبلیغات محلی پیش بینی‌های لازم را در این خصوص باید انجام دهند.

وی یادآور شد: صدا و سیمای خراسان جنوبی باید در مرحله دوم انتخابات هم بر اساس ضوابط ابلاغی از وزارت کشور عمل کند.

۲ منتخب مردم حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف که آرای بیشتری کسب کردند، در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

سید حسن هاشمی با ۲۶ هزار و ۸۰۹ رای و علی مولوی حقیقی با ۲۴ هزار و ۲۰۲ رای از مجموع ۱۴۳ هزار و ۴۳۰ رای در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲ نامزدی هستند که به مرحله دوم انتخابات راه یافتند.

حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۳۳ نامزد نمایندگی داشت که هیچ کدام موفق به کسب حداقل ۲۰ درصد آرای مردم نشدند و انتخابات در این حوزه دومرحله‌ای شد.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور