معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع راه‌اندازی شهرداری و ارائه خدمات شهری در شهر تازه تاسیس ماژان به طور ویژه دنبال می‌شود.

ناصر خوش خبر با اشاره به تحقق وعده استاندار و موافقت وزیر کشور با ارتقای روستای ماژان به شهر افزود: بنا به ابلاغیه وزارت کشور، تاسیس و راه‌اندازی شهرداری در این شهر موکول به صدور حکم بعدی خواهد بود.

وی اظهار داشت: وزیر کشور طی ابلاغیه‌ای به استاندار خراسان جنوبی با تبدیل روستای ماژان به شهر موافقت و ماژان در شهرستان خوسف به عنوان سی و یکمین شهر استان خراسان جنویی مجوز ارتقا دریافت کرد.

وی به پیگیری‌های استاندار برای این موضوع اشاره کرد و گفت: بعد از آخرین بازدید استاندار از بخش جلگه ماژان، در شامگاه ۱۷ تیرماه قول ارتقای این روستا داده شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته و تماس‌های تلفنی استاندار، موافقت وزیر کشور اول مردادماه امسال ابلاغ شد.

وی با تبریک این ارتقا به مردم ماژان اظهار امیدواری کرد: با عنایت دولت و مشارکت مردم، شاهد افزایش سطح خدمات زیربنایی و روبنایی در این شهر تازه تاسیس باشیم.

بخش جلگه ماژان در شهرستان خوسف یکی از بزرگترین بخش‌های استان خراسان جنوبی است که با ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و معادن در ۳۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و از سه دهستان براکوه، قلعه‌زری و جلگه ماژان تشکیل شده است.

قدمت این روستای تاریخی به عصر صفوی بر می‌گردد و بافت تاریخی ماژان از جاذبه‌های مهم این منطقه است.